A lakossági hibrid eladások Európában igen jól alakultak 2020 első negyedévében. Itt vannak az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének, az Európai Uniónak, az EFTA-nak (Norvégia, Svájc, Izland), és az Egyesült Királyságnak a legfrissebb adatai.

Hirdetés

Először is, a teljes gépjárműpiac jelentősen, 26,3 százalékkal visszaeset a tavalyihoz képest. Ez nagymértékben a koronavírus-járványnak köszönhető. A kialakult szituáció pedig lehetőséget kínál az elektromos és hibrid járművek térnyerésére.

Az elektromos autó eladások (beleértve a plug-in hibrideket is) jelentősen növekedtek a tavalyihoz képest, méghozzá 81,7 százalékkal, ez 228210 autót jelent összesen. A piaci részesedésük így már 7,5 százalék, ami szintén szép előrelépés a tavalyi 3 százalékhoz képest. 

Ezen belül a tisztán elektromos autók részesedése 58 százalék volt, miközben a plug-in hibridek eladása is több, mint a duplájára emelkedett. Remélhetőleg 1-2 éven belül utolérik a hagyományos hibrideket, melyek száma szintén gyorsan növekszik.

Az első negyedévben regisztrált lakossági eladások:

  • Tisztán elektromos autók 130 297 db (4,27 százalékos piaci részesedés)
  • Plug-in hibridek 97 913 db (3,21 százalékos piaci részesedés)
  • Elektromos autók összesítve: 228 210 db (7,47 százalékos piaci részesedés)
  • Hagyományos hibridek 310 308 db (10,2 százalékos piaci részesedés)
  • A teljes piac: 3054 703 db 

2020 első negyedévének 6 legerősebb piacának eladásai:

  • Németország – 52 449 db 
  • Franciaország – 35 383 db
  • Egyesült Királyság – 31 918 db
  • Norvégia – 22 568 db
  • Svédország – 18 473 db
  • Hollandia – 11 971 db

Összeségében Németország nagyon erősen teljesített, azonban ha csak a tisztán elektromos modelleket vizsgáljuk, Franciaország is hasonló számokat produkál.