Subaru Evoltis – az első teljesen elektromos Subaru 480 kilométeres hatótávval

0

A Subaru még 2020 januárjában mutatott be egy sajtótájékoztatón Tokióban egy tisztán elektromos tanulmányautót, amin a Toyotával közösen dolgoznak. Akkor még csak az első tervek kerültek nyilvánosságra, és úgy tűnt, hogy a gyártás 2025-ig nem kezdődik meg. Most azonban a legfrissebb Japánból érkező hírek szerint az autó jövőre már bemutatásra kerül. Időközben pedig a jármű nevét is megerősítették, ami Evoltis lett, ezt a nevet egyébként már 2018-ban lefoglalták.

Múlt héten egy japán, elektromos autózással foglalkozó portálon szivárogtak ki információk az autóval kapcsolatban. Az új Subaru Evoltis valószínűleg öszkerékmeghajtású lesz, a teljesítménye 280 lóerő körül alakul majd, a hatótávja pedig 480 km körül lehet. A mérete nagyjából a Subaru Crosstrek modellel megegyező, bár hivatalosan specifikációkat még nem tettek közzé.

Az autó megjelenésében a harsány, erős vonalak, törések dominálnak. A karosszériának szinte egy olyan pontja sincs, ahol nem található egy erősebb forma. Egyes hírek szerint a végleges, gyártásra szánt verzió kinézete pedig még ennél is agresszívebb lehet.

A kritikusabb hangok szerint az autó egyenesen olyan, mintha egy B-kategóriás sci-fi forgatásáról hozták volna. A design azonban csak egyszerű trükkökkel operál, mint a nagy méretű fekete karosszériaelemek, vagy a látványos légbeömlők. Látszik továbbá, hogy valószínűleg a Toyota új első lökhárító-designja is hatással volt a tervezésre.

Az új modell állítólag vezetéstámogató rendszerekkel is jócskán el lesz látva, így például sávváltó asszisztenssel.

A modell várhatóan 2021 októberében kerül majd hivatalosan is bemutatásra, elképzelhető, hogy a tokiói autószalon keretein belül. Ez azonban azt jelentené, hogy a kiszállítások 2022-ben megkezdődhetnek, erre azonban kevés az esély, még mindig inkább tűnik reálisnak a 2025-ös határidő.

Az autó viszonylagos fejletlenségéről árulkodik egy januári nyilatkozat is, akkor a Subaru egy bennfentese ezt mondta:

„Az amerikai piac nagyon kemény. Úgy gondolom, hogy az amerikai piacon való sikeres értékesítéshez még sokat kell fejlesztenünk. Csak a Tesla autói azok, melyek igazán kelendőek.”

A Subaru elektrifikációs tervei egyébként is lassúak és megfontoltak, 2030-ra a céljuk az, hogy az értékesített autóik 40 százaléka elektromos legyen.