A régi klasszikusok elektromos meghajtásúra való átalakítása mindig is az egyik szívügyem volt, mert hiszem, hogy amikor már ez a meghajtás lesz a jövő, így lesz esélye ezeknek az autóknak a túlélésre. Az egyik ilyen nagy klasszikus a Volkswagen T1 Transporter, aminek az egyik átalakított példányáról már korábban beszámoltunk. Akkor a Zelectric csapata esett neki egy 1974-es T1-nek, melynek az alábbi ismérvei lettek a munka végeztével:

Hirdetés
  • 38 kWh lítium-ion LiFePO4 akkucsomag (576 Enerdel lítium cella)
  • 128–160 km hatótáv
  • Vállalt élettartam: kb. 250000 km, 15+ év
  • 6061 alumínium akkumulátortároló
  • AMR fázisú, olajhűtéses versenymotor, 400 V
  • Teljesítmény: 150 kW, 210 LE
  • Nyomaték: 250 Nm
  • Végsebesség: 190 km/h

Mostani cikkünk alanya viszont egy másik vállalkozás munkája, ők a stuttgarti székhelyű eClassics. Azt érdemes tudni, hogy az ő munkájuk meg is vásárolható, 64900 eurós kezdőáron e-BULLI néven. A legszebb az egészben, hogy az eClassics együttműködik a VW gyári csapatával, a Volkswagen Commercial Vehicles tagjaival.

Akinek nem annyira a T1 a becsípődése, az még akár a T2 vagy a T3 generációk közül is választhat egy átalakított példányt. Visszatérve az átalakított T1-re, egy 1966-os darabnak estek neki a csapat tagjai, ami közel egy évszázadot teljesített Kalifornia útjain. A Bulli név is onnan ered, hiszen Amerikában így becézik sokan a T1 Transportert. Az e-BULLI mozgatásáról egy 61 kW-os elektromos motor gondoskodik, ami kétszer olyan erős, mint az eredetileg beépített benzines erőforrás. Az autó végsebessége 130 km/h és még egy B állás is van a váltón az erőteljesebb a regeneratív fékezés bekapcsolásához.

Az akkupakk mérete 45 kWh, amivel közel 200 km-es hatótávot lehet elérni. Villámtöltési lehetőséget is kap a vásárló ennyi pénzért, egészen pontosan 50 kW-os DC töltési képességet CCS szabványon. Az AC fedélzeti töltő teljesítménye 2,3 és 22 kW között változhat.