A Volkswagen-csoport közzétette a 2019-re vonatkozó eladási adatait, melyeknél különösen érdekes az elektromos autók terén jelenleg legerősebb márkáival kapcsolatos adatok.

Hirdetés

A Taycan miatt jelenleg talán a legérdekesebb márka a Volkswagen csoporton belül elektromos autós szempontból.

A közzétett dokumentum alapján a 15000 Porsche Taycan rendelés érkezett meg hozzájuk a tavalyi év folyamán. Az utolsó erre vonatkozó adat tavaly december elején került ki, akkor ez a szám még csak 10000 volt, továbbá bejegyeztek még 20000 előrendelést is. A 2019-ben 274463 db legyártott Porsche közül egyelőre csupán 1386 volt az új elektromos Taycan. Tehát egyelőre a legyártott autók egészen kis hányadát adják az elektromos modellek, de az is látszik, hogy van rá kereslet, és idén ez a szám a többszörösére változhat.  

Az Audi első tisztán elektromos autója, az e-tron 2018 végén mutatkozott be, azóta közel 32000 darabot értékesítettek belőle világszerte.

Az Audi e-tron Európa két legnagyobb elektromos autó piacán, Németországban és Norvégiában nagy népszerűségnek örvend a mai napig, bizonyos esetekben sikerült jobb eladási számokat generálnia, mint a Teslának. 2020 elején is ez volt a legnépszerűbb modell az elektromos-prémium szegmensen belül, ha Németországot és Norvégiát vizsgáljuk.

Összesen 45801 darabot gyártottak belőle 2019 végéig, ebből 2018-ban 2425 darabot, 2019-ben pedig már 43,376 darabot, ami az Audi termelésének 2,4 százalékát jelentette (összesen 1,79 millió autót gyártottak).

Az ID.3-at már nagy várakozás övezi, mivel az elektromos autózás szempontjából nagyon fontos lehet egy ilyen kis, elektromos „népautó” piacra kerülése. A Volkswagen ugyan nem kezdett bele tavaly az új generációs ID.3 sorozatgyártásába, csupán előrendelhető volt, de érkezett is 37000 rendelés.

Érdekesség, hogy 2019-ben mindössze 50 darab ID.3-at gyártottak le.