A Volvo üzembe helyezte új akkumulátor-összeszerelő gyártósorát a belga Gentben található gyárában. Ezzel a lépéssel a Volvo egy meglehetősen fontos lépést tett annak érdekében, hogy teljesen klímasemlegessé váljon.

Hirdetés

Tavaly május végén arról írtunk, hogy a Volvo Car Group is lépett és egy több milliárd dolláros szerződést kötött akkucellákra a kínai CATL és dél-koreai LG Chem vállalatokkal. Hakan Samuelson, a Volvo elnöke és vezérigazgatója így kommentálta a hírt:
“A Volvo Cars jövője elektromos és elkötelezettek vagyunk a belsőégésű motorokon átlépni. A mostani megállapodásunk a CATL és az LG Chem vállalatokkal együttműködve is mutatja, hogyan kívánjuk elérni ambiciózus elektromos célkitűzéseinket”

Ekkor a Volvo saját összeszerelő gyártósorai már előkészítés alatt álltak a belgiumi gyárban. Az itt készült pakkok elsősorban a Volvo CMA (Compact Modular Architecture) padlólemezére épülő XC40 elektromos változatába kerülnek, mint ahogyan a Polestar 2 is ezen pakkokból meríti majd az erejét. De nem feledkezik meg a Volvo a LYNK & CO leányvállalatáról sem, ezen érdekeltségi körbe tartozó autók is kaphatnak a mostani megállapodás értelmében készülő akkupakkokból.

Az akkumulátor összeszerelő gyár megnyitóján Geert Bruyneel így nyilatkozott: “Örülök, hogy alkalmazottainkkal megünnepelhetjük ezt a kivételes alkalmat. Mivel a genti az első üzemünk, mely akkumulátorok összeszerelésére is alkalmas, így kulcsszerepe lesz az elektromos flottánk kiépítésében.”

A Volvo szerint a genti gyár átépítése fontos tanulságokkal bír majd a többi telephely hatékonyabb átalakításához. Ugyanis nem ez lesz az első és egyetlen gyár, ahol a Volvo akkumulátorokat szeretne gyártani. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az amerikai Charleston városában található üzemet is átalakítják a közeljövőben. Emellett megerősítették, hogy a kínai Lugiao városában is elektromos autókat akarnak gyártani és itt fog készülni a Polestar és a Lynk & Co modelljeihez a CMA platform.