Jelenleg az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb hátráltatója az, hogy nem tudnak az autómárkák elég akkumulátort beszerezni. Igény pedig van az elektromos autókra, ami a jövőben csak növekedni fog!
Akkumulátor nélkül pedig a dolgok mostani állása szerint nincsen e-autó, tudja ezt a Volvo is, ahol már most lázas munkák vannak, hogy hamarosan teljesen elhagyják a belsőégésű motort az autóikból. De a Volvonak magán túl még a Polestar márkára is gondolnia kell, hiszen a Polestar 2 már most is egy tisztán elektromos modell.
Tehát nincs mese, több autógyártóhoz hasonlóan a Volvo Car Group is lépett és egy több milliárd dolláros szerződést kötött akkucellákra a kínai CATL és dél-koreai LG Chem vállalatokkal. Hakan Samuelson, a Volvo elnöke és vezérigazgatója így kommentálta a hírt:
“A Volvo Cars jövője elektromos és elkötelezettek vagyunk a belsőégésű motorokon átlépni. A mostani megállapodásunk a CATL és az LG Chem vállalatokkal együttműködve is mutatja, hogyan kívánjuk elérni ambiciózus elektromos célkitűzéseinket”
A Volvonak jelenleg még nincs tisztán elektromos modellje, de az XC40 ilyen kivitele hamarosan megérkezhet.
Az első összeszerelő gyártósorok már előkészítés alatt vannak a Volvo belgiumi gyárában Ghentben és az év végére már le is gördülhetnek az első akkupakkok róluk. Az itt készült pakkok elsősorban a Volvo CMA (Compact Modular Architecture) padlólemezére épülő XC40 elektromos változatába kerülnek majd, mint ahogyan a Polestar 2 is ezen pakkokból meríti majd az erejét. De nem feledkezik meg a Volvo a LYNK & CO leányvállalatáról sem, ezen érdekeltségi körbe tartozó autók is kaphatnak a mostani megállapodás értelmében készülő akkupakkokból.

Hirdetés

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/