Rendszeres olvasóink tudhatják, hogy a Mercedes-Benz első tisztán elektromos autója, az EQC nem igazán hozza eddig a neki szánt átütő sikereket. A probléma sokrétű a típussal kapcsolatban, de a közelmúltban kiderült hiány az LG Chem celláiból sem pozitív irányba viszi a híreket.
Talán ezen okok is közrejátszottak abban, hogy a Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius úgy döntött, ideje határozott célokat és irányokat kitűzni a cég életében, elsősorban a plug-in hibrid és a tisztán elektromos hajtással kapcsolatban. Elmondása szerint komoly kihívás lesz a 2020-as és 2021-es év az új európai kibocsátási normák tartásában [95 g/km szén-dioxid flottaátlag] és mindet megtesznek, hogy az ennek kapcsán kiróható büntetéseket is elkerüljék.
Ezen irányvonalak egyike pedig az, hogy a vállalat legalább négyszer annyi plug-in hibrid és tisztán elektromos autót kíván gyártani 2020-ban, mint az azt megelőző évben. Az ilyen hajtáslánccal szerelt autók és a hozzá való alkatrészek a világ három kontinensének 9 gyárában (hét lokációban) készülnek majd, mindegyik egy célt szolgálva. A terv legfontosabb gyára pedig a brémai lesz, ahol az EQC is készül. A vállalat továbbá cáfolta azon értesüléseket, hogy a gyártási volumen megfelezésére kényszerültek volna.
„Terveink szerint 2020-ban közel ötvenezer darab EQC-t fogunk legyártani.”
A vállalat képviselője még ennél is tovább ment, és elmondta, hogy a közeljövőben egy új EQ modellel is készülnek a vásárlóknak, ami szintén Brémában készül majd. 2022. végére pedig már 10 darab tisztán elektromos modellel kívánnak jelen lenni a piacon. Véleményünk szerint az alábbi EQ modellekről beszélhetett a szóvivő: EQA kompakt, EQS szedán, EQB kompakt crossover, EQE, EQV furgon, vagy a SMART EQ.