A Tesla folyamatosan fejlődik és terjeszkedik, nemrég az autóipar szívét vették célba, Németországot, az új gyáruk építésével. De úgy látszik a régi autógyárak közül nem mindenki áll készen a versenyre. A Mercedes az első elektromos SUV modelljéből az EQC-ből, ami „Tesla Killer” autónak kiáltottak ki, megjelenése óta 55 darabot adtak el Németországban. 

Hirdetés

A Welt azt írja a gyár nem akarta megosztani az eladási adatokat. Azonban a KBA (Szövetségi Autószállítási Hatóság) szerint 2019 novemberében 19 darab kelt el és összesen 55 jármű van regisztrálva az országban. Ezek a fájdalmas számok azt jelenthetik a Mercedesnek nem sikerült megszólítani a helyi vásárlókat. 

A Welt azt is hozzá teszi, hogy: „Az autót nem csak, hogy sok helyen reklámozzák, de hónapok óta szállítják is.  Sok Tesla Model 3-mat lehetett látni már a megjelenés után pár héttel, hol vannak akkor az autók Stuttgart-ból?” Jól látszik, hogy a Daimler rengeteg pénzt öl arra, hogy éreztesse a piaci jelenlétét. Az EQC feltűnik a TV adásokban, viszont láthatjuk a moziban és az óriásplakátokon is, csak az utakon és a garázsokban nem látjuk. 

Ami a Daimlerrel történik az egy nagyobb jelenség kisebb szelete a német autóiparon belül. A Tesla a lendületét kihasználva igyekszik megugrani az utolsó akadályokat is, hogy a Gigafactory 4 építése megkezdődhessen, eközben úgy tűnik a helyi gyártók a leejtőn lefelé haladnak, küszködnek. 

A Gigafactory 4 lehetőséget ad a Teslának, hogy a Model Y gyártása megkezdődhessen, ami a Mercedes EQC olcsóbb alternatívája lehet. Eközben novemberben a Daimler is bejelentette, hogy most már az elektromos autókkal foglalkoznak, 9500 dolgozót rá is állítottak a projektre. 

Az autóipar Németország szerves részét képezi, több mint 800 ezer ember függ az iparág jövőjétől. Nehéz kérdés, hogy az ilyen autóipari óriások miért nem tudnak lépést tartani a trendekkel és csak nézik, ahogy a Tesla lenyomja őket. Érdekes kérdés az is, hogy ha a Mercedes hazai pályán nem tudja eladni az autóit, mi lesz vele olyan kiemelten fontos piacon, mint Kína vagy az Egyesült Államok? A Daimler már 1 évvel késlelteti is az EQC amerikai piacra való bevezetését. Mindeközben a Tesla Európai jelenléte még csak ezután kezdődik igazán a Gigafactory 4-el, nem hagyva figyelmen kívül azt sem, hogy Amerikában és Kínában már megvetette a lábát.