A Ford felgyorsítja az elektromos hajtások bevezetését

0

A Ford gyorsan bővülő részben vagy teljesen elektromos modellkínálatában éllovasnak szánt, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E tervezett hatótávolsága a 600 kilométert is eléri (WLTP mérés), így az akkumulátor lemerülésétől való félelem immár a múlté. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli hibrid és elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, ami már idén év végén is 14 modellből áll majd. A vállalat azt ígéri, hogy ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód. Globális szinten a Ford 11 milliárd dollárt fektet abba, hogy járműveit elektromos hajtáslánccal szerelje fel.

A Ford elektromos hajtású kínálata sokféle technológiát tartalmaz, a 48 voltos mild hibridtől kezdve a full hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásokig, így minden vásárló megtalálja azt az innovatív megoldást, ami tökéletesen illik az életmódjához és igényeihez. A Ford becslései szerint pusztán azáltal, hogy legnépszerűbb modelljei, a Fiesta, a Focus és Kuga elektromos hajtáslánccal is kaphatók lesznek, az európai vásárlók több mint 30 millió eurónyi üzemanyagot takaríthatnak meg évente.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású Fordok tulajdonosai mindig számíthatnak majd a Ford Töltési Megoldások átfogó rendszerére, ami Európa-szerte gyors és hatékony feltöltési lehetőségeket biztosít otthon és az utakon egyaránt. A FordPass szolgáltatás megmutatja a Ford Töltőhálózati pontokat és oda is navigálja az autóst, aki egy egyszerű felhasználói fiókkal fizethet majd az akkumulátor töltéséért.

A Ford ugyancsak bejelentette, hogy a következő három év során 1000 darab feltöltő pontot épít ki európai létesítményeiben, hogy munkatársai egyszerűbben és kényelmesebben tölthessék járműveiket. Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke felhívással fordult a kormányzatokhoz, az ipar szereplőihez és az intézményekhez, hogy a nyilvános töltőhálózat kialakításának felgyorsításával támogassák az elektromos autózás fejlődését.

“A Ford egy hatalmas változás élére áll, és elkötelezetten dolgozik azon, hogy minden vásárlója számára biztosítsa az elektromos hajtásláncok lehető legszélesebb kínálatát,” mondta Rowley. “Az infrastruktúra kialakítása létfontosságú ahhoz, hogy a vásárlók magabiztosan válthassanak elektromos járművekre, de ezt egyedül nem tudjuk véghezvinni. Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy az Egyesült Királyság és Európa legfontosabb érintett intézményei is nagyobb erőbedobással vegyenek részt ebben a folyamatban.”

Mustang Mach-E: Európában, az európaiak számára csiszolták tökéletesre

Idén jelenik meg az európai piacokon, Magyarországon pedig jövőre lesz kapható a Mustang Mach-E, ami ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t a Ford az új, emberközpontú (Human Centric) fejlesztési folyamatának keretében hívta életre, amelynek középpontjában az autósok igényei és vágyai álltak. A Ford Európa mérnökei már a kezdetektől részt vettek a tervezésben, hogy az új modell kialakítása, hardver- és szoftver-karakterisztikája tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók elvárásainak.

A Mustang Mach-E rugózását és lengéscsillapítását, elektromos kormányrásegítését, elektronikus menetstabilizálását és Mach-E 4 összkerékhajtási rendszerét kifejezetten az európai utakhoz és vezetési stílushoz hangolták.

A nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt Mustang Mach-E hátsókerékhajtású változata akár 600 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással (a WLTP szabvány szerint), így tulajdonosai hosszabb utazásokra is bátran vállalkozhatnak. A Mustang Mach-E vásárlóinak nyolcvanöt százaléka a nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelte meg autóját.

A Mustang Mach-E izgalmasan értelmezi újra a Mustang stílusát. A karcsú, kupés sziluettet és a látványos gépháztetőt hatásosan egészíti ki az autó atlétikus hátsó kialakítása és robusztus kiállása. A karosszéria légellenállását olyan szemet gyönyörködtető megoldások javítják, mint a kiálló kilincsek elhagyása és a tető finom domborulata.

Az autó újszerű felépítése nyitott hangulatú, világos és levegős utastér kialakítását tette lehetővé. A modern dizájnhoz átgondolt funkcionalitás társul, amire jó példa a prémium B&O hangrendszer, amelynek hangszórói egyfajta hangsugárzó panelként simulnak bele a műszerfalba; ez a megoldás elnyerte az iF Design Award díját.

A Mustang Mach-E három különleges (Suttogó, Élvezetes és Féktelen) üzemmódot kínál. Mindegyik beállítás az adott karakterhez igazítja az autó menetdinamikáját, belső világítását és dinamikus műszeregység-animációit, sőt még a jármű hanghatásait is, hogy a Mustang Mach-E egy elektromos autó autentikus vezetési élményét nyújtsa.

“A Mustang Mach-E révén izgalmat csempészünk az elektromos autózásba,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Íme egy Mustang az új generáció számára: az első autónk, amit vásárlóink teljesen online tudnak megrendelni, konfigurálni, személyre szabni, sőt még az átvételt is megszervezhetik így.”

A Ford arra számít, hogy 2022 végére a márka személygépkocsi-értékesítésének több mint a felét teszik majd ki a hibrid és elektromos hajtásláncok. A vállalat számításai szerint a Ford ekkorra már több mint 1 millió olyan személyautót ad el, amelyekben valamilyen elektromos hajtás működik.

Az iparág legjobb feltöltési ökoszisztémája

Hogy a vásárlók minél magabiztosabban és zökkenőmentesebben válthassanak át az elektromos autózásra, a Ford mindent megtesz egy integrált töltési infrastruktúra felállításáért, ami stabil hátteret szolgáltathat a plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású autók használatához.

A Ford a következő három év során 1000 darab feltöltő pontot épít ki európai létesítményeiben, hogy munkatársai egyszerűbben és kényelmesebben tölthessék járműveiket. A vállalat emellett az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy az idei év végig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások 350 kW kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. Az IONITY töltőpontokat a Ford vásárlói kedvezményes áron használhatják majd.

A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózatához biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók a különböző piacokon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést.

“A Ford mindig is arra törekedett, hogy a lehető legtöbb ember számára tegye elérhetővé az autókat és a technológiákat, és most ugyanezt szeretnénk elérni az elektromos hajtások bevezetésével is. 2021 végéig 18 ilyen járművet vezetünk be az európai piacokon, így minden vásárlónk számára képesek leszünk olyan elektromos megoldást kínálni, ami passzol az anyagi lehetőségeihez és az igényeihez,” nyilatkozta Rowley. “Ez a kontinenst átszelő roadshow segít közel hozni az elektromos autózást az emberekhez, és részletesen tájékoztatja őket arról, melyik megoldás a legjobb az életmódjukhoz.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!