A Gordon Murray Design, a Delta Motorsport és az itMoves közös projekt keretében alkotta meg a MOTIV autonóm közlekedésre alkalmas járműplatformot. A hivatalos bemutatóra a 2020-as, londoni MOVE kiállításon kerül sor. A projektet egyébként az Egyesült Királyság is támogatja az IDP14 program keretén belül melyet a járművek károsanyag-kibocsátásának visszaszorítására hoztak létre.
Azonban jelenleg is sok dolgot tudunk már róla: együléses járműről van szó, ennek fényében igencsak aprócska. Teljesen elektromos és forgalmi besorolás alapján az L7e kategóriába esik, mely a négy kerekű motorkerékpárokat jelöli, ide tartoznak például a quadok. Elképzelhető, hogy kifejezetten kerekesszékesek számára is készítenek majd egy speciális verziót, de az elsődleges céljuk a mindennapi közlekedésben való használat és az üzleti célú felhasználás.
Az alkotók úgy gondolnak a járműre, mint a jövőbeli mobilitás megtestesítője. Mely teljesíti a személygépkocsik minden ütközésbiztonsági követelményét miközben azoknál sokkalta nagyobb rugalmasságot és költségmegtakarítást ígér. Gordon Murray szerint 2-5 éven belül ezek az autók önvezető taxiként, esetleg autómegosztó szolgáltatások flottájában is alkalmazhatóak lesznek.
Murray úgy véli, a MOTIV egyedülálló ajánlatot kínál a kompakt kisautó szegmensben sokoldalúsága miatt. Ha minden a terveik szerint alakul, a MOTIV lesz az első, amely az autonóm közlekedés ilyen szintjét kínálja. A fejlesztés utolsó szakasza az lesz, hogy különböző szolgáltatókkal együttműködve tökéletesítik a rendszert, továbbá különböző tanulmányokat készítenek az autók gyakorlati hatékonyságáról. Tervek szerint 2-5 éven belül megkezdődhet a tömegtermelés.
A legfontosabb specifikációk:
- 100 km-es WLTP hatótáv vagy 2,5 óra folyamatos használat
- 17,3 kWh akkumulátor kapacitás (13,8 használható)
- 0-100 km/h 5 másodpercen belül
- végsebesség 65 km/h
- hátsókerék meghajtás
- 20 kW-os villanymotor
- gyors töltés, 20 százalékról 80-ra 40 perc alatt
- hossz: 2537 mm, szélesség: 1310 mm, magasság: 1628 mm
- a tömege akkumulátor nélkül 450 kg alatt
A jelenlegi autópiacon, ahol minden második jármű SUV, meglepő egy ennyire kicsi, kompakt jármű. Ha pedig az ígéreteit is sikerül betartania, akkor valóban egy innovatív városi kisautót kaphatunk.