Nem várt hozadéka lehet annak jogszabályi változásnak, ami értelmében 2035-től nem lehetne Anglia területén többé belsőégésű autót üzembe helyezni. A tiltás hatály alá pedig a plug-in hibridek is be fognak esni, tekintve, hogy azokban is van belsőégésű motor.  Bár ez a jogszabály csak az újként üzembe helyezett autókra vonatkozik, ennek ellenére egyre nagyobb igény mutatkozik a nagy klasszikus autók belsőégésű hajtásláncának lecserélésére, mégpedig tisztán elektromosra!

Hirdetés

Az angliai Silverstone-béli Lunaz pontosan ezzel foglalkozik, így ők is arról számolnak be, hogy napról napra többen keresik fel őket ilyen céllal. A vállalkozás 2018-ban alakult meg és David Lorenz alapító szerint is a közelgő szabályozás miatt folyamatosan nő megrendeléseik száma! A cég munkatársai pedig a gépészet krémje, hiszen a 35 fős csapat minden tagja (mérnökök, dizájnerek, meghajtásspecialisták) az F1 világából (Aston Martin, Ferrari, Jaguar, VW és McLaren) érkezett, a csapat technikai vezetője pedig Jon Hiton.

A Csapat első munkája egy 1953-as Jaguar XK120 átalakítása volt elektromos meghajtásra, de itt nem áll meg a sor, hiszen olyan klasszikus luxusautók is átalakítás alá esnek majd, mint a 8 üléses Rolls-Royce Phantom V 1961-ből, a Rolls-Royce Cloud 1956-ból, vagy éppen a Bentley S3 Continental Flying Spur 1961-ből. Mindegyik autó képes lesz a regeneratív fékezésre, villámtöltésre és természetesen a megrendelő igényeihez lesz szabva a külső-belső megjelenés is.

Egy ilyen 100%-ban restaurált és átalakított autó kezdőára 350 000 angol Font körül várható, erre még rájönnek a vonatkozó adók.