Mint számos korábbi Tesla rivális, a Byton is hazai pályán akarja lenyomni a Teslát. Ez azt jelenti, hogy a technológia terén akarnak jobbat nyújtani, alacsonyabb áron és profitábilisan, minden fájdalmat megspórolva, a Tesla hibáiból tanulva. Daniel Kirchert a Byton vezetője szerint a cégnek minden esélye megvan teljesíteni ezeket a kitűzött célokat és akár többet is.

Hirdetés

Egy nemrégiben készült interjúban Kircher azt nyilatkozta a cég első autójának fejlesztésével kapcsolatban, hogy mindenek elé helyezték a tech fejlesztéseket azért, hogy ebben a szegmensben legyenek képesek legyőzni a Teslát. „Megpróbáltunk egy-két lépéssel tovább ugrani”- jegyezte meg, ezzel is hangsúlyozva, hogy nem is igazán egy autót próbálnak készíteni, hanem egy okos eszközt négy kerekkel.

A Byton először a koncepció autójuk belsejével kerültek a címlapokra, amit egy masszív, kijelző dominál végig a műszerfalon. A cég szerint mivel első modelljük az M-Byte ellenfelei olyan autók lesznek, mint a Tesla Model Y, a Jaguar I-PACE, vagy a Ford Mustang Mach-E szükséges a 48 inches kijelző, érintőpanel a kormányon és a felhő alapú frissítések.

A Byton vezérigazgatója szerint a M-Byte belseje „sorsfordító” lesz. Kiált a hatalmas kijelző mellett, mivel véleménye szerint nem eltereli majd a vezető figyelmét, hanem pont azt teszi lehetővé, hogy minél kevesebb időt kelljen töltenie vezetés közben annak figyelésével. Mivel nagy a kijelző lerövidül a szem mozgási útja, és ott könnyebben meg is találja azokat a dolgokat, amelyek szükségesek számára, mivel sokkal nagyobbak lehetnek a betűk és az ikonok.

De ez nem minden, Kircher azt is, hozzá tette, hogy nem akarják azt a hibát elkövetni, amit a Tesla elkövetett a Model 3 gyártásánál, hogy túlautomatizálták a folyamatokat. A Byton hagyományos módon fog autót gyártani és így szerintük azok minősége így meg fog egyezni a Németországban gyártottakéval. Még Elon Musknak is sikerült oda szólnia egy kicsit, szerinte a Bython sokkal hamarabb fog kitörni, mint a Tesla. „Már a kezdetektől meg vagyunk győződve arról, hogy nekünk nem kell 10-15 év.” Hogy ez lehetséges legyen a Bytonnak nagy mennyiségben kell gyártania az M-Byteot, amit 50,000$ dollárra áraztak be, tehát közel áll a Model Y-hoz.