A BMW bezárja a müncheni gyárát

0

A BMW nyáron 6 hétre bezárja a müncheni gyárát és az komoly átalakításokon fog átesni. Ez persze nem csupán egy átlagos felújítás lesz, több mint ezer darab robotot is beüzemelnek, hogy felkészítsék az üzemet a BMW tisztán elektromos szedánjának, az i4-nek a 2021-ben beinduló gyártására ami akár 600 kilométeres hatótávval érkezhet. 

A hagyományos autó gyártók, mint például a Volkswagen az elektromos modelleknek teljesen új elektromos platformot fejlesztenek ki. Azonban a BMW nem ezt a vonalat képviseli, ők a rugalmasság hívei, ugyan azt a platformot használják a belső égésű, hybrid, és a tisztán elektromos modelljeinél egyaránt.

„München úttörő lesz az elektromos autók gyártásában” mondta a cég szóvivője, Frank Wienstroth. A BMW fel akarja mérni a fogyasztói igényeket, hogy a vásárlók elektromos, hybrid vagy belső égésű modelleket szeretnének-e és fontos számukra, hogy ezekre az igényekre minél gyorsabban tudjanak reagálni.

A BWM i4 a 4-es Grand Coupén alapul majd, ami igazán karcsú és sportos formát eredményez. A gyár elmondása szerint az autó 600km megtételére lesz képes (ez WLTP szabvány alapján, az EPA olyan 480 körül lehet majd), az akkumulátorcsomag pedig 80 kWh kapacitású lesz. 

Az i4 és az iNext csak 2021-ben érkezik, de nem maradunk idén sem tisztán elektromos BMW nélkül, valamikor az év végén érkezik az iX3 mely egy SUV lesz.

Klaus Froelich a BMW kutatás + fejlesztés részlegének vezetője szerint a jövő piacát nagyban befolyásolni fogják az elfogadott kibocsájtási normák. Szerinte az EV piac főleg Kína keleti partján lehet nagyon erős, Európábán inkább a hybridek lesznek népszerűbbek. Amerikában is inkább csak a nyugati parton összpontosulnak az elektromos autók. „A legtöbb amerikainak nincs szüksége e-autóra” 

Jól látszik, hogy a BMW taktikája a kivárás, figyelik, hogyan is alakul a piac. Olyan platformot fejlesztenek, amibe bármilyen meghajtás beépíthető, így bármi történik ők készen állnak rá. Hangoztatják, hogy még gyártani fognak belső égésű motorokat, de az is jól látszik, hogy versenyképes elektromos autókat is tudnak gyártani. Arra a kérdésre pedig, hogy van-e igény a piacon az elektromos szedánokra itt a válasz az Egyesült Államokból.