Gyári megerősítés a BMW iX3 adatairól

0

Nagy nap volt a típus életében 2018 április 25, hiszen ezen a napon mutatkozott be a Kínai Autószalon közönsége előtt! Idén nyáron pedig már valósank elfogadott adatok is szivárogtak ki az autó hajtásláncát illetően:

” A hátsókerék-meghajtású autó G08 kódnéven fut a BMW-nél és az Egyesült Államokban sDrive75 típusjelzéssel fogják ellátni, amiből következik, hogy az akkupakk mérete 75 kWh lesz. A villámtöltési képesség 150 kW-ban lesz maximalizálva, míg az elektromos motor(ok?) teljesítménye 300 LE körül várható.”

A BMWblog egész jól lőtte be a főbb adatokat, hiszen a bajorok most hivatalos sajtóközleményben jelentették be, mit is érdemes tudni az iX3-ról! Kezdjük a legfontosabbal, ami az akkupakk kapacitása! A hivatalos adat szerint ez 74 kWh (nettó), aminek segítségével az autó 440 km WLTP hatótávot tud teljesíteni. További fontos ismérv a villámtöltésre vonatkozik, ezt is helyesen jósolta meg a BMWblog, ami itt 150 kW teljesítményt jelent!

A gyáriak kiemelték a fogyasztást is, amire külön büszkék, esetünkben ez 20 kWh/100km alatti értéket jelent. Az 5. generációs hajtásláncnak köszönhetően az iX3 akár 30%-al is hatékonyabban használhatja majd fel a bele töltött energiát, amit ráadásul a legújabb, NCM-811 technológiájú akkucellákban fog tárolni!

A cellákban a BMW mérnökei jelentősen csökkentették a kobalt részarányát, valamint az energiaigényesség 20%-al javult a korábban használt akkucellákhoz képest. A leadott teljesítmény a korábban kiszivárgott 200 kW/270 LE- érték helyett 210 kW/286 LE lett, 400 Nm nyomatékkal!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/