Nehezebb lehet a fásítás a Gigafactory 4-nél, mint ahogy azt a Tesla gondolta

0

A Brandenburgi BUND természetvédelmi egyesület elnöke, Axel Heinzel-Berndt kijelentette, hogy a Tesla tisztviselői többször is kapcsolatba léptek a környezetvédőkkel, mivel a társaság megkezdte a fák eltávolítását a 40,91 millió eurós, 300 hektáros ingatlanának egy részéről.

Ugyanis a Tesla megígérte, hogy háromszor annyi fát fog újraültetni, mint amennyit a Gigafactory 4 körüli területeken kivágat. Heinzel-Berndt szerint azonban a feladat nehezebb lehet, mint ahogy az autógyártó gondolja, mivel az új fák növekedéséhez optimális földterület nagysága kicsi. „Nehéz lesz ilyen méretű szántót találni. Elképzelhető az is, hogy ehelyett a fajszegény fenyves erdőt vegyes erdővé alakítják át”– mondta a taz.de interjúban az elnök.

A Tesla egy helyi társaság segítségét is kikérte annak meghatározására, hogy milyen típusú fák gyarapodnának a legjobban az újratelepíteni tervezett területeken. A társaság olyan fákat keres, amelyek alkalmasak a környéken élő veszélyeztetett denevérek és homokgyíkok mentésére. Az elektromos autógyártó azt tervezi, hogy áthelyezi a környezetben lakó fa hangya, hangyáit is.

A Tesla január 6-án kezdte el a fák kivágását az ingatlan 90 hektárján. A társaságnak február 27-ig be kell fejeznie a kezdeti fa eltávolítási fázisát, mivel a Brandenburg madártenyésztési szezon néhány nappal később, március 1-jén kezdődik. A Tesla környezeti hatásjelentése a területen élő különféle vadon élő állatokról szól és leginkább a lehető legkevesebb állat károsítása a cél.

Maga Heinzel-Berndt támogatja a Tesla jelenlétét az országban, mivel az elektromos autók jobbak a környezet számára, mint a belső égésű motorokkal szerelt kocsik. Miközben tisztában van azzal, hogy az épülő gyártóüzem nem minden polgár számára népszerű. Azonban a környezet és a föld javításának lehetőségét látja, és nagyra értékeli a Tesla küldetését.

„A környezetvédelmi és éghajlat-politikai intézkedéseknek társadalmilag összeegyeztethetőnek kell lenniük. Ebben a tekintetben nem szabad ilyen ajánlatot könnyedén elutasítani. Ez a jelenlegi vita alapja ”– tette hozzá.

A Tesla már elkezdte a munkahelyek kiszámítását a német gyártóüzembe, és 8000 alkalmazottat tervez felvenni, amikorra a gyár néhány év alatt eléri a maximális gyártási kapacitást. A Gigafactory 4 2021 júliusában kezdi el gyártani az Y modellt. A vállalat azt tervezi, hogy végül évente félmillió autót épít a komplexumban.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!