Az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorainak temperálása sokszor kulcskérdés, hiszen nagy hidegben vagy melegben a cellák energialeadási képessége nagymértékben le tud csökkenni. A jelenlegi, folyadékhűtésű akkupakkok elve az, hogy az egyes cellák között folyadék áramlik, ami szükség szerint hűti, vagy fűti azokat.

Chevrolet Volt cellái közt áramló hűtőfolyadék

Ezen az elven változtatna most az M&I Materials és a WMG & Ricardo cégek együttműködése. Projektjük lényege, hogy az e-autók celláit egy az egyben egy olyan folyadékba merítenék, ami nem vezeti az elektromosságot. Így még hatékonyabban lehetne az egyes cellákat hűteni, vagy fűteni.

Az új eljárás, amiben az összes cella folyadékba merül.

Az eljárásnak köszönhetően a töltés gyorsabban történne meg, míg a cellák élettartama is jelentősen megnőhetne. A folyadéknak már neve is van: MIVOLT és természetes úton magától lebomlana, a környezet károsítása nélkül. Az elmélet tehát megvan, kérdés persze, hogy mennyire tud működni a gyakorlatban!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/