Épp tegnapi cikkünk volt, amiben megnéztük mi a helyzet jelenleg CHAdeMO szabvánnyal a számok tükrében.

Az adatokat a CHAdeMO Társaság hozta nyilvánosságra és mi is meglepődtünk, hogy ázsiai gyökerei ellenére a CHAdeMO Európában a legnépszerűbb. Ázsia csak a második helyen áll töltők tekintetében. Ám a kocka fordulhat, ugyanis a Kínában használatos GB/T szabvány és a CHAdeMO összeteheti amije van, melynek eredménye egy akár 900 kW teljesítményt is elbíró interfész.

Jól látható a hasonlóság a két szabvány között, nem lesz nehéz közössé alakítani!
Ez már az új interfész, készen a kínai hódításra!

A képen látható ki és bemenet már tesztelés alatt áll, így hamarosan akár hivatalosan is elrajtolhat. Az alábbi kiadványban a CHAdeMO Társaság tervei olvashatóak röviden:

A tervek szerint még további két irányban is terjeszkedne a szabvány:

  •  Nagyfeszültségű verzió emelt teherbírású járművek (pl.: teherautók, buszok) számára, fél vagy teljes pantográf formájában.
  • Kisfeszültségű (5-20 kW, vagy DC 20-120 V) szabvány elektromos motorkerékpárok, vagy kisebb e-furgonok számára!

A lehetőségek tárháza igen széles Kínában, így ha megvalósul az összefogás, igazán szép bűvölés vár a CHAdeMO szabványra.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/