Mostanában felkapott téma a BMW (korábban Iso Autoveicoli) Isetta. Már a maga korában is nagy feltűnést keltett ez az autó, de az idő múlásával semmit nem vesztett a szemet vonzó képességeiből. Az Isetta eredetileg az olasz Iso Autoveicoli cég alkotása volt, amelyet sok további országban (Argentína, Spanyolország, Belgium, Franciaország, Brazília, Németország, Anglia) gyártottak az eredeti licensz alapján. 1955-ben már a BMW tulajdonában volt a márka, így a kisautó igazán nagy darabszámban vált eladhatóvá.

Tavaly pedig egy svájci-székhelyű vállalat, a Micro Mobility Systems újragondolta a terveket és a 21. század elvárásainak megfelelő utódot mutatott be. Persze, teljesen elektromos hajtással! A svájci cég eddig csak robogókra és kerékpárokra specializálódott, de most kivételt tettek és elkészítették a Microlinót, amelyet már az európai utakra is homologizáltak, és amelynek sorozatgyártását még az idei év vége előtt beindítanák. A nemrég bemutatott elektromos eszköztől nem érdemes olyan szintű védelmet várni mint egy autótól, ugyanis egy négykerekű kerékpárnak tekinthető. A 2435 mm hosszú, 1500 mm széles modell kétüléses kialakítást kapott, súlya pedig az akkumulátorok és az utasok nélkül 450 kilogramm, csomagtere pedig 300 literes!

Sajnos az áprilisra tervezett start elmaradt, ugyanis a svájci illetőségű Micro Mobility Systems tulajdonosa és alapítója, Wim Ouboter nyilatkozata alapján a késés legfőbb oka az, hogy még mindig vannak minőségi problémák az autóval, melyek kijavítása még mindig nem megoldott. Ilyen hibákkal pedig nem akarnak autót kiadni.

Tegnap pedig megnyitották az online konfigurátort, ezzel egyúttal pedig az árak is kiderültek. A legcukibb elektromos autóként emlegetett buborékjármű 12.000 eurótól indul 19%-os forgalmi adóval együtt. Ha kicsit matekozunk, akkor a magyar piacra nagyjából 12.800 euróért érkezhet meg. Átszámolva pedig 4,12 millió forintja jöhet ki az alap verzió ára. Az alap verzió fehér színnel érkezik, viszont további 600 euróért, fekete, szürke, kék, zöld, piros, narancssárga, vagy barna fényezés közül választhatunk. 150 euróért vagányabb keréktárcsát, 700 euróért pedig minőségibb belteret kaphatunk.

Az alap változathoz egy 8 kWh-s lítium-vas-foszfát kémiát használó akkucsomagot kapunk, amit 2,3 kW-tal közel 4 óra alatt tölhetünk fel és 125 kilométert tehetünk meg egyetlen töltéssel. 2500 eurós felárért választhatjuk a 14,4 kWh-s akkumulátorral szerelt változatot ami egyetlen töltéssel 200 kilométert tud megtenni. A buborékautó végsebessége 90 km/h.

További 1000 és 1500 euróért pedig még minőségibb belteret és olyan extrákat kaphatunk mint a napfénytető.  A konfigurátort ide kattintva lehet elérni. 

Sajnos arról nem írnak, hogy a megrendelők mikor kaphatják meg a kiszemelt járgányokat.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!