Szokás mondani, hogy aki lemarad az kimarad. Közhely, de sajnos napjainkban is sokszor igaz ez a mondás és úgy tűnik, hogy a BMW után a Volkswagennek is meg kell küzdenie a “ráérünk arra még” hozzáállása miatt. A bajor márka esetében már a részvényesek verik az asztalt, ám a Volkswagennél más a baj forrása.

A gyártó helyzete nem könnyű, a dízelbotrány nagymértékben megtépázta a vállalat ázsióját, de talán ennek is köszönhető a cég szemléletmódjának lassú, de mára egyre biztosabb megváltozása és eltolódása az elektromos meghajtás irányába. A Volkswagen-csoport az egyéni mobilitás rendszerének alapvető megváltozásával halad előre, összhangban elektromos mobilitás szisztematikus összehangolásával. A Konszern közel 70 új elektromos modellt tervez kiadni a következő tíz évben, szemben a korábbi 50 helyett. Ennek eredményeképpen a következő évtizedben a Csoport elektromos platformjaira épülő járművek száma várhatóan 15 millióról 22 millióra nő majd. További konkrét célkitűzés, hogy 2025-re évi 3 millió elektromos autót akarnak eladni, a konszern összes márkájára vetítve.
Célok tehát vannak, az irány adott, ám van egy kis gond: honnan lesz ennyi akkumulátor?

Pár hetes hírünk csupán, hogy a Volkswagen 1 milliárd euró értékben fog egy európai akkumulátorgyárat építeni, csökkentendő a cég függőségét egyes ázsiai beszállítóktól. Ám a gyár termelésének beindításáig is kellenek akkumulátorok, így még tavaly májusban szerződést kötöttek évi 300 GWh kapacitás legyártására, közel 50 milliárd euró (!) értékben. Akkor még nem volt ismert, hogy mely gyártók vannak benne az üzletben (tippek vannak a Samsung SDI, LG Chem , SK Innovation, and CATL vállalatokra), ám már biztosan tudható, ez pedig a Samsung SDI.

Ez pedig úgy derült ki, hogy nyilvánosságra került egy olyan Bloomberg cikk, aminek értelmében a Samsung SDI nem fogja tudni hozni az elvárt évi 20 GWh kapacitást, csupán évi 5 GWh lesz a biztosan szállítható. A maradék évi 15 GWh sorsa egyelőre kérdéses. A hírre a Samsung részvényeinek értéke 4,9%-ot esett a szöuli tőzsdén, valamint kommentálni sem akarták a hírt.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/