Furcsa kinézetű e-golfok hada járja február óta Hamburg utcáit, egészen pontosan 5 darab. Az autók tetejére pedig szenzorok hada van felszerelve, amiből sokan sejthették, hogy milyen célból köröznek az autók az utakon. Természetesen önvezető rendszer tesztelése zajlik ebben az esetben is, az autókra egyenként 11 lézeres letapogató rendszer és 14 kamera került felszerelésre, melyek az autó haladása közben minden pásztáznak, a járdától kezdve a gyalogosokig.


A Volkswagen sajtóközleménye szerint ez volt az első alkalom, hogy ilyen szinten tesztelték a saját önvezető megoldásukat, ami ráadásul már rögtön a 4-es szintet kívánja megütni. Itt ragadnánk meg újra az alkalmat, hogy gyorsan elmondjuk, milyen szintekből áll az önvezető technológia a mai állás szerint:

Level 1: vezetéstámogatás
példa: Adaptív tempomat: ACC (Adaptive Cruise Control)
Level 2: részleges automatizálás
példa: vezetéstámogató rendszerek (például az adaptív tempomat és a sávtartó asszisztens együttműködése)
Level 3: Feltételek automatizálása
példa: közlekedési dugó asszisztens adatainak bevétele az útvonalszámításokba
Level 4: Magas szintű automatizálás
példa: parkolóasszisztens
Level 5: Teljes automatizálás

A most felszerelt e-golfok tehát már nagyon előremutató technológiákat kívánnak megvalósítani a közlekedésben. A hamburgi tesztelésre egy 9 km-es szalaszt jelöltek ki és 2020-ig történik a tesztidőszak. A város közlekedési lámpáit már felkészítették a tesztjárművekkel való együttműködési szabványok fogadására (infrastructure-to-vehicle – I2V és vehicle-to-infrastructure V2I), ezen felül pedig további előkészítő munkálatok is kezdődtek.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.h