A német gyártó még tavaly februárban jelentette be, hogy érkezik a legendás teherhordójuk, a Sprinter új generációja, köztük az elektromos meghajtású is!

Ám sajnos ahhoz, hogy ilyen autót láthassunk az utakon, várnunk kell egészen 2019 második feléig, igaz a Mercedes-Benz már tavaly bejelentette, hogy érkeznek a teherautóik új generációi, köztük az elektromos meghajtásúak is.

Két akkumulátor között választhatunk, az olcsóbb modellben egy 41 kWh míg a drágábban egy 55 kWh-s akkut pakolnak. A 41 kWh-s akkuval szerelt modell, kedvezőtlen körülmények között és teljes terhelés mellett is meg tudja tenni két töltés között a 115 kilométert. A nagyobb, 55 kWh-s akkuval szerelt változat pedig hasonló körülményekkel 150 kilométer megtételére lesz képes. Első blikkre kevésnek tűnik, de ne feledjük, hogy ezeket a modelleket elsősorban városi és peremvárosi szállításra tervezte a Mercedes.

A töltés 6 vagy 8 órát vesz igénybe 7.2 kW-os fali töltőről (AC fedélzeti töltő 7,2 kW), de CCS-es DC töltővel akár 30-45 perc alatt feltölthető a két modell. A hajtásról pedig egy az egyben az eVito-ban alkalmazott 85 kW-s 300 Nm-es villanymotor gondoskodik.

A véglegesnek szánt eSprinter prototípusokat a Mercedes a Arjeplog-i sarkvidéken tesztelte, és meglepően jó eredményeket értek el. Ezáltal pedig a modell készen áll a piaci bevezetésre amely 2019 második felében várható.