Ha minden a tervek szerint alakul, idén kezdődik a nagy paradigmaváltás az oroszlános márkánál és az egész PSA csoporton belül, aminek értelmében először a jól ismert “MOTION & EMOTION” szlogent cseréli le a Peugeot egy új és mindennél konkrétabban utat mutató szlogenre, melyben az emotion szót felváltja az e-MOTION! A változást mutatva a márka logóján is változtat majd a Peugeot, amit a márciusi Genf Motor Show-n mutatnak be a nagyközönségnek! Érdekesség még, hogy a Peugeot befejezi a dízel technológia fejlesztését hamarosan!

Az 1810 óta létező Peugeot logója többször is változott az évek során és legutóbb 2010-ben vezettek be egy azóta is létező jelmondatot, ami a Motion & Emotion. A sajtóközlemény külön kiemeli a kék és zöld színeket a bevezetendő “e” betűre. nagy valószínűséggel a kék fogja a tisztán elektromos, míg a zöld a plug-in hibrid vonalat képviseli majd.

Az újkori plug-in hibrid vonal első képviselője lehet a Peugeot 508, melyből a liftback és a kombi változatot is részben elektromosította a gyártó. A 180 lóerős benzinmotor mellé mindössze egy elektromos motort rakott, az összteljesítmény pedig 225 lóerő. Ezek az első kerék hajtású modellek némileg kisebb, 11.8 kWh-s akkumulátort kaptak, melyek az 508-at tisztán elektromos módban maximum 40 kilométerre juttathatja. Az akkupakk nagy valószínűséggel a hátsó ülések alatt helyezkedik majd el, ezzel sem csökkentve a csomagtartó méretét. Az akkumulátorok feltöltése normál, 8A-es töltővel hét órát vesz igénybe. 6,6 kW-os 32A-es wallboxal pedig a töltési idő 1 óra 45 percre csökken. Ha hihetünk a pletykáknak, jön majd 2 és 4 kerék meghajtású modell is.


De itt van még a csúcskategóriát jelentő 3008 GT esetében elérhető HYBRID4 változat, ami 1.6 literes PureTech benzinmotorja mellé az első és a hátsó tengelyre elektromos motort illesztett a gyártó. A belsőégésű erőforrás 200, míg az elektromos motorok egyenként 110 lóerős teljesítménnyel rendelkeznek. Azonban az összteljesítmény viszont ennél valamivel kevesebb, 300 lóerőben lett meghatározva. Gyorsulása 0-ról 100 km/órára mindössze 6.5 másodpercet vesz igénybe.
Mellé pedig egy 13,2 kWh-s akkumulátort is társított a Peugeot, mely WLTP ciklus szerint mérve tisztán elektromos módban akár 60 kilométert is megtehet.

Tisztán elektromos vonalon az e-LEGEND lehet az egyik nagy dobása a gyártónak, ami először csak tanulmányautóként mutatkozott be a tavalyi Paris Motor Show-n, de végül a nagy érdeklődés miatt gyártásba is kerülhet!

Peugeot e-LEGEND

De szinte biztosan érkezik Genfbe a Peugeot 208 elektromos kiadása és a nem rég megszellőztettet SR1 tanulmányautó is!

 

elektromos Peugeot 208
Peugeot XR1

Várjuk a véleményed az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/