Kétkerekű klasszikus, modern alakban újjászületve: Honda Super Cub

0

Az eredetileg 50 és 125 köbcentis meghajtással szerelt motorkerékpár ezúttal elektromos meghajtással tér vissza a piacra.

A japán márka motoros részlegének egyik legnagyobb sikere a Super Cub. 1958-óta gyártják és bár számtalan variációban volt azóta megvásárolható (C100, C50, C70, C90, C100EX és C70 Passport), az alap mégis a Super Cub volt. Az eladási számok sem éppen gyengék: 2008-ban 60 milliónál, 2017-ben pedig már 100 millió darabnál járt a számláló és a mai napig csak pörög…

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Tehát nem egy akármilyen motorról van most szó, így igen nagy érdeklődésre számíthat az elektromos kiadás is a típusból. Az első koncepciót még 2009-ben mutatták be a Tokyo Motor Show-n, akkor még 2010-es gyártásról beszélve. Sajnos a premier után évekig nem is lehetett semmit hallani a motorkerékpárról, egészen 2016-ig, amikor újabb ígéret hangzott el, miszerint 2 év és indul a gyártás. A két év pedig eltelt és úgy tűnik az elektromos Super Cub továbbra sem lesz kapható egyelőre.

Ezt elégelte meg a Sanghai Customs és úgy döntött, saját kezébe veszi az irányítást. Nagy dolgot nem csináltak, vásároltak egy gyári benzines motorkerékpárt és átdolgozták saját ízlésük szerint! Kikapták a benzintankot, a belsőégésű motort és beépítettek egy 2000 Wattos elektromosat a helyére, természetesen hátsókerék-meghajtással. Ez volt az eCub, melynek végsebessége 80 km/h:

Az akkumulátor Panasonic gyártmány, lítium-alapú, amit az ülés alá pakoltak be. Ki is vehető onnan könnyedén, hogy otthon fel lehessen tölteni, mert bár a motor kis méretű, azért egy lakásba már nem biztos, hogy be kéne tolni!
Ennek a motornak érkezett meg a 2. kiadása, az eCub2. Itt például már óracsoport sincs, csak egy okostelefont fogadni képes bölcső a kormányon, továbbá az összes lehetséges elektromos kábelt elrejtették a vázon belül, hogy megmaradjon a retró kinézet.

Az eCub2 hatótávja nagyjából 40 km, végsebessége 45 km/h, súlya pedig 80 kg. Elsőre nem tűnik nagy számnak, de városon belüli közlekedésre mindenképpen elégségesnek kell lennie. A legjobb pedig az, hogy a Sanghai Customs a mostani Cub tulajokra is gondolt, hiszen árulnak átalakító készletet is!

Az eCub2 elsősorban a hazai piacokon próbál meg sikeres lenni, valamint olyan területeken, ahol a kormányzati támogatás miatt lehet kereslet a hasonló termékre.

[dt_photos_masonry category=”honda-super-cub”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!