Mindkét autógyártó egyre komolyabban veszi az elektromos autózást, így a legfontosabb alkatrész, az akkumulátor jobbá tétele érdekében össze is fogtak.
A közös munkára irányuló nyilatkozatot ma tették hivatalossá, aminek értelmében következő-generációs akkumulátorokat kívánnak gyártani. Ez a nyilatkozat ebben az esetben komoly fejlesztéseket jelent, mely elsősorban az akkumulátorok kémiai összetételére és komponenseire vonatkozna, ide értve a cellákat és a modulokat is. Ezek egyértelműen a két gyártó jövőbeni e-autóiba kerülnének majd, legfőképp az észak-amerikai piacra értve.
Azt szeretnék elérni, hogy az akkumulátoraik kisebbek legyenek, nagyobb energiasűrűség mellett és a legfontosabb tényező is javuljon, az pedig a töltési idő. A két autógyártó nem határozta meg az időkeretet az együttműködésre, de éveken átívelő lesz, az már most biztos.
A Honda jelenlegi e-autós felhozatala igen szegényes és a helyzeten nem javít, hogy mostanában inkább a hidrogénhajtás területén bontogatja a szárnyait, elég csak a Honda Mirai-ra gondolnunk.
Ám az a hír mindenképpen örömteli lehet, miszerint a japánok egy Jazz (Fit) alapokra gondolt, elérhető árú elektromos autót szeretnének építeni. Ki tudja, talán ez lenne az első e-autójuk, amibe már az új fejlesztésű akkumulátorok kerülnének.
A GM sem ül nagyon a babérjain remélhetően. Ami tudható, hogy egy tavalyi bejelentésük szerint a következő 18 hónapban 2 új elektromos autóval is készülnek, Chevy Bolt alapokon, a következő 5 évben pedig 18 új modell várható. Jelenleg a Bolt az egyetlen teljesen elektromos modelljük, amiben az LG Chem akkumulátorai vannak.