A szoftver volt a hibás az önvezető Uber halálos balesetében

0

Március közepén írtunk arról a szomorú balesetről, hogy az Arizona állambeli Tampa városában az Uber egyik önvezető módban közlekedő Volvo XC90-es autója elgázolt egy nőt aki az úton próbált meg átkelni. A szerencsétlenül járt nőt kórházba szállították, ám sérülései annyira komolyak voltak, hogy már nem tudták az életét megmenteni. Rá két napra pedig nyilvánosságra hozták a fedélzeti kamera által rögzített felvételeket, amiből további kérdések adódtak.

Pár napra rá pedig érkezett egy hír, ami azért próbál pár dolgot tisztázni a balesettel kapcsoltban. Zach Peterson, az Aptiv szóvivője (az autó radarjait és szenzorait gyártó cég) elmondta a Bloombergnek-nek, hogy az Uber kikapcsolta a Volvo XC90 fejlett vezetést segítő rendszerét, azért, hogy a saját rendszerét tudja tesztelni az utakon. “Nem szeretnénk, hogy az emberek össze legyenek zavarodva vagy úgy gondolják, hogy a Volvo számára kínált technológia kudarca volt és a rendszerünk a hibás”

Az Uber nem kívánta kommentálni Zach Peterson állítását, a Volvo pedig csak annyit közölt, hogy megvárják a nyomozás eredményét. Nem akarnak találgatásokba bocsátkozni.

Nemrég pedig újabb hírek érkeztek a balesettel kapcsolatban, mégpedig az eddigi vizsgálatok alapján szoftverhiba történt. Azaz a számítógép szenzorai érzékelték, hogy akadály található az úton, de a vezérlés ezt mégsem vette figyelembe és a jelet pedig téves riasztásnak értékelte.

Hogy fordulhatott ez elő? Nagyon jó a kérdés! Eredetileg az Uber önvezető szoftvereit arra programozták, hogy néhány esetben az érzékelők adatait ne vegye figyelembe a vezérlés, azaz ignorálja ezeket a jeleket. Mindezt pedig azért írták így meg, hogy mikor egy veszélytelen tárgy (zacskó, nagyobb falevél) van az úton akkor ne fékezzen állóra a kocsi. Sajnos ezek a beállítások még közel sincsenek finomhangolva, ezért a szoftver nem megfelelően reagált.

Az újabb kérdés pedig, hogy két nagy tárgyat, hogy tudott a rendszer ignorálni?