A dél-koreai gyártó úgy döntött, alaposan kideríti az autó képességeit, mielőtt elkezdődne a komolyabb értékesítés.
Ezért arra gondoltak, elviszik a Kona Electric-et Svédországba egy kis havas-jeges tesztútra, de az országon belül is az egyik leghidegebb környéket választották, ahol sarkköri viszonyok uralkodnak. Azt minden e-autó tulaj tudja, hogy a hideg az egyik legnagyobb ellenség, hiszen nem csak a hatótáv csökken ilyenkor, de a töltési idő is kitolódik.
Aki nem ismerné még a modellt, ez egy kis méterű SUV, amelynek alapjait a már tavaly leleplezett Kona adta. Az elektromos változata kétféle akkumulátorcsomaggal is megvásárolható lesz. A nagyobb egy 64 kWh-s csomag, amivel a kifejezetten optimista értékeiről elhíresült NEDC ciklus szerint 470 kilométeres hatótávolságra lehet számítani. A kisebbiket pedig egy 39,2 kWh-s csomaggal szerelték fel, amely elméletben 300 kilométer megtételét garantálhatja. A rövidebb hatótávolságot kínáló variáns 99 kW-os teljesítménnyel bíró villanymotorja 9.3, a nagyobb, 150 kW-s egység pedig 7.6 másodperces 0-100-as gyorsulási értéket tud felvonultatni. Hatékonyság tekintetében a gyártó zárkózott maradt, ám 100 kilométerenként 15,2 kWh-s “fogyasztással” számolhatunk. Az akku pakkot beépítették az autó platformjába, ezért nem kellett teret elvenni az utastérből, így a csomagtér mérete is pontosan 373 liter maradt, akárcsak a hagyományos Kona esetében. Teljes cikkünket ITT találjátok az autóról!
Forrás: insideevs.com, e-cars.hu