Eddig csak pletykákat lehetett hallani, de a Tesla pár napja hivatalosan is megerősítette, hogy február utolsó hetében le kellett állítaniuk a Model 3 gyártását. Erre pedig azért volt szükség, hogy orvosolják az automatizációs hibákat és elősegítsék a gördülékenyebb gyártást. A Tesla szerint a mostani leállás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a jövőben több autót tudjanak készíteni.
Sokszor volt hír, hogy az alkalmazottak kézzel szerelték össze és telepítették az akkumulátorokat annak érdekében, hogy a számokat tudják tartani. Még a Panasonicnak is a korábban megbeszéltnél több technikust kellett a Tesla rendelkezésére bocsátania, hogy a gyártónál túllendüljenek a nehézségeken. Más jelentések szerint a gyártás körüli bonyodalmak a minőség-ellenőrzésre is kihatottak, ugyanis a Tesla tapasztalatlan alkalmazottakkal nézették át a már elkészült autókat. Mindez pedig nem alaptalan, ugyanis több ügyfél is panaszkodott, hogy a kiszállított autójával kapcsolatban minőségbeli aggályai van.
A feltételezések kapcsán megszólalt a gyártó szóvivője is, aki elismerte, hogy bizonyos folyamatok elvégzése manuális beavatkozást igényelt, ám állításuk szerint ez az akkumulátorok minőségére és biztonságára semmilyen negatív hatással nem volt.
Jelen pillanatban az a terv a leállás után, hogy március végére elérik a heti 2500-as szintet. Hogy sikerül-e tartani ezt a kitűzött számot egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy júniusra már heti 5000 elkészült modellel tervez a Tesla, ami figyelembe véve az elmúlt egy év történéseit, erős optimizmusra utal.
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.