Rimac C_Two elektromos hiperautó 120 kWh-s akkuval

0

A horvát gyártó végre bemutatta a teljesen elektromos hiperautóját a C_Two-t. A teljesen elektromos autó 1.85 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 412 km/h. Ennek az eredménynek az elérésében 1914 lóerő és 2300 Nm nyomaték segít.

A autó formája teljesen egyedi, hasonlít az első szériára de mégis más. Az ajtók sirályszárnyúak, a felnik teljesen egyediek. A rá való gumikat a Rimac a Pirellivel közösen fejlesztette ki, kifejezetten a C_Two számára. A világításról LED fényszórók gondoskodnak, az elsőkben oldalanként 58 LED alkotja a fényt. Ezeket a lámpákat kézzel szerelik össze és a Rimac saját vezérlésével világítanak, mindegyik lámpa saját szellőzéssel van ellátva. A hátsó szárnyat úgy oldották meg, hogy az teljesen belesimulhat a karosszériában és az épp aktuális dinamikus terhelésnek megfelelően változtatja pozícióját, így fékezés közben például kiemelkedik és bedől a nagyobb légellenállás érdekében. A C_Two padlója teljesen sík, aktív lapkák juttatják be a levegőt az akkumulátor hűtőrendszeréhez így biztosítva az akkupakk egyik hűtését, az autó légellenállási együtthatója 0.28.

Ami a C_Two felépítését illeti, egy karbonszálas monocoque adja a magvát, amibe integrálják az akkumulátorcsomagot, hátul egy karbon alváz csatlakozik be, az ütközéselnyelő részek alumíniumból és karbonszálból készülnek. A 120 kWh kapacitású akkumulátor lítium/magnézium/nikkel felhasználásával készül, 6900 cellából áll, folyadékhűtéses, 1.4 MW teljesítmény leadására képes, hatótávja 650 km.

A Rimac első modelljéhez hasonlóan itt is négy darab elektromos motor dolgozik, így lesz összkerékmeghajtású a kocsi. A motorok olajhűtésesek, amik 97%-os hatékonysággal működnek, a Rimac ezekre “korlátlan és gondozásmentes élettartamot” ígér, miközben a maximális nyomaték a kezdetektől rendelkezésre áll.

A horvát gyártó négy darab váltót is beépített a kocsiba, minden keréknél egy, elöl egysebességes és hátul pedig kétsebességes kivitelben, amik garantálják a gyorsulást. Az R-AWTW nevű szoftver helyettesíti a hagyományos ESP-t és TCS-t, kezelve az egyes kerekekhez jutó nyomatékot, így lehet a C_Two tökéletes drifter vagy éppen csúszós talajon remek vonóerőt és trakciót nyújtó biztonságos közlekedési eszköz. Ezen kívül az autó fedélzeti menüjébe még számos versenypálya konfiguráció is betáplálható, ezzel segítve a vezetőt, hogy az ideális íven haladjon, valamint a fékezések és kigyorsításokat is időben meg tudja kezdeni a vezető. A fedélzeti elektronika ezen kívül arcfelismerésre és hangvezérlésre is alkalmas. Az M2M rendszer több mint 500 csatornát képes megfigyelni a telemetrián át – ezekhez valós időben is hozzáférhetünk, laptop vagy mobil applikáció révén követhetjük őket figyelemmel. Mindezek révén teljes képet kaphatunk a C_Two viselkedéséről, a kocsi minden aspektusát megfigyelhetjük teljesítményleadás közben.

A C_Two fedélzetén többek között nyolc kamera, két lidar szenzor, 12 ultraszonikus szenzor, egy „kivételesen precíz helymeghatározó rendszer”, és egy IMU szenzor is található, utóbbi az önvezetést szolgálja.

Az autó kétszemélyes, összesen három TFT kijelző segíti a sofőrt a vezetésben. Ezeket külön be lehet állítani, hogy melyiken mennyi információ jelenjen meg. Az érintőképernyők mellett jutott még hely a hagyományos gomboknak is, ezek mind alumíniumból készültek. Az ülések és kormányoszlop is elektromosan állítható. Az utastér mögött kialakított poggyásztér a vevő igényeire szabható: sportos, high tech, üzleti, vagy akár verseny konfigurációval is kérhető.

[vc_video link=”https://youtu.be/0ldIWIKmD_8″ align=”center”]

A C_Two is Zágráb külvárosában készül, mindent helyben állítanak elő egy fedél alatt – karosszéria és alváz egyaránt -, ugyanez áll a megmunkáláshoz és gyártáshoz szükséges eszközökre.

forrás: Motor1

Lapozható galéria nyitható:

[dt_small_photos number=”15″ category=”rimac_two”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]