A Northvolt vállalkozása már többször is szerepelt nálunk. Az Európai Befektetési Bank mai döntése miatt pedig ismét egy jó hírrel szolgálhatunk az európai „Northvolt Gigafactory” ügyében!

A Northvolt egy svéd vállalkozás, céljuk a Tesla Gigafactory mintájára egy hasonló méretű és gyártási kapacitású akkumulátorgyár megépítése a kontinensünkön, miután a Tesla elvetette egy európai Gigafactory felépítését és Kína felé indult.

Alapítói az egykor a Tesla vezetésében kulcspozíciókat betöltő Peter Carlsson és Paolo Cerruti. A megvalósításnak Kicsit másképp kezdtek neki, mivel ők kezdetben az interneten gyűjtöttek pénzt a projektre, amire kapva-kapott a svájci ABB Technology Ventures nevű cég. Így pénzzel és szaktudással is hozzá járulnak a projekthez. Azt mai napig nem hozták nyilvánosságra, hogy az ABB mekkora összeggel járult hozzá a kezdeményezéshez, de úgy tudjuk, a svájci cég szállítja a gyár felszerszámozásához szükséges automatizálási megoldások jelenős hányadát. Így valószínű, hogy a befektetésnek legalább egy részét gyártóeszközökben kapja meg a Northvolt.

Ehhez jött a hír pár hete, hogy a Volkswagen is beszáll a vállalkozásba, méghozzá a Scania teherautó-márkán keresztül 10 millió euróval:

„Célunk, hogy megkönnyítsük az ügyfelek számára a fenntartható közlekedési megoldások kiválasztását. Az elektrifikáció kulcsfontosságú szerepet fog játszani a fosszilis közlekedési rendszerről való átállásban. A jelenlegi akkumulátortelep technológiát azonban fejleszteni kell, hogy megfeleljen a nehéz busz- és tehergépkocsi-ügyfelek üzleti igényeinek. A Northvolt partnereként úgy véljük, hogy jelentős lépéseket tehetünk ennek elősegítésére!”

A mai napon pedig az Európai Befektetési Bank vezetői jelentették be az újabb tőkeinjekciót a vállalkozás sikeréért. Ez pedig egy 52.5 millió eurós összegben nyilvánul majd meg az EU InnovFin nevű projektjén belül. Ezzel a döntéssel a Northvolt hónapokon belül elkezdheti a kivitelezési tervek elkészítését.

Szóval a tudás és a tőke összeállt, ennek gyümölcse pedig 2 svédországi lokációban valósulhat meg:

  • Västerås: Jelenleg is számos multi otthona, köztük az egyik fő befektető ABB egyik kutatási és fejlesztési központja is itt van. A környezet és az itteni cégek jelenléte miatt a Northvolt is ide tervezi K+F részlegét, 300-400 emberrel.
  • Skellefteå: Itt inkább a gyártáshoz szükséges nyersanyagok, bányatársaságok vannak jelen. A Northvolt is ide tervezi magát a gyárat, 2000-2500 ember alkalmazásával. A gyár 2020-ra indulhat be, első körben évi 8 GWh-nyi Li-ion akkumulátor készülne, majd 2023 után pedig 32 GWh-nyit termelne a gyár. Ha összejönnek a tervek, valóban Európa legnagyobb li-ion gyára jöhet létre, ami tényleg versenyre kelhet a Tesla nevadai egységével.

Forrás: electrek.co, e-cars.hu

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]