Ahogy haladunk a sokak szerint paradigmaváltó 2020 felé, valóban egyre több gyártó jelentkezik be elektromos modellel. Köztük olyan klasszikusok is, mint a Ferrari, Subaru, vagy éppen a motorgyártó Harley-Davidson.
Pedig az elektromos meghajtásnak számtalan előnye van, amiket ezek a „klasszikus benzines” életérzésre alapozó márkák is fel tudnának használni. Jelen cikkünk szereplője a Subaru, nézzük meg, esetükben mire számíthatunk.
A márka 2018-ban megkezdheti a plug-in hibrid modellek értékesítéseit az Egyesült Államokban. A hír Európára is hatással lehet, hiszen a káros anyag kibocsátási értékek alacsonyan tartása miatt a 2020-as pénzügyi év végének a környékén leállhat a turbódízel motorral szerelt modellek értékesítése!
2021-re egy sor elektromos autó bemutatását tervezi a Subaru Japánban, több mint valószínű, hogy ezeket az elektromos modelleket hozná Európába a gyártó és töltené ki a dízelmotorok által hagyott űrt az öreg kontinensen. Az elektromos változatok a most legkelendőbbnek számító benzines modellekből készülnének el, a lap szerint pl: Legacy, Outback, Forester és az Impreza. A lenti képeken az Impreza elektromos koncepcióautót láthatjuk.
A következő generációs Subaru WRX STI elhagyja 2.5 literes, turbós benzinmotort és beköltözik a motortérbe egy sokkal hatékonyabb meghajtás, plug-in hibrid alapokon. Nyilatkozott is erről David Dello Stritto, a márka európai értékesítési menedzsere.
“A Subaru óvatosan, de keresi a piac új fejlesztéseit és ezeket szem előtt tartva építi jövőbeli terveit”
Egyesek szerint a hátsó tengelyt egy elektromotor, az első kerekeket pedig egy 2 literes turbós boxermotor hajtaná meg. Ez lehetővé tenné a márkának, hogy megtartsa a híres összkerékhajtását és egyben adoptálhatná az új technológiákat is. 2020-ig nem várható az érkezése, várhatóan egy új padlólemez is bemutatkozik hamarosan a Subarunál.
Ami érdekesebb lehet, az a VIZIV néven futó koncepcióautó. Teljesen elektromos meghajtású lenne és 2021-re várhatjuk talán.
Jelenleg a Subaru nem rendelkezik semmilyen elektromos modellel, ami kapható lenne. Volt egy elektromos modelljük, 40 kW-os elektromos motorral. Ez volt a Subaru R1e, de csupán 200 darabos volt a flotta. 2008 júniusában mutatkozott be, de 2011-ben kis is futott a széria.
A Subaru egy korlátozott kutatási és fejlesztési költségekkel rendelkező kisvállalat, ezért a Toyotával és a Mazdával megkötendő együttműködésen dolgoznak. Ez a két vállalat már jelenleg is megosztja egymással a technológiáit. Pénzt és időt spórolva, a Denso beszállítóval közösen egy “EV Common Architecture Spirit Co Ltd” nevű közös vállalkozást is létrehoztak, aminek részvényeit 90%-ban a Toyota birtokolja.
Forrás: insideevs.com, wikipédia