Már itt van a küszöbön az új Nissan Leaf és azt mindenkinek be kell ismernie, hogy a Nissan iszonyatosan sokat tett az elérhető árú elektromos autózás érdekében, amikor is 2010-ben piacra dobta a Leaf első generációját.

Ezen gondolat mentén úgy döntöttünk itt, az e-cars berkein belül, hogy tisztelgésül ezen teljesítmény előtt, részletesen feldolgozzuk a Nissan e-autós történetének elmúlt 70 évét! Az infógrafika, ami mentén végig megyünk majd, kattintásra nagyban is megtekinthető.

A soron következő autó a Nissan March elektromos autó lenne, ami tulajdonképpen a Micra volt, de Ázsia nagy részén és Dél-Amerikában inkább March néven futott 1983-ban. Sajnos nem sok információ áll rendelkezésre, a Nissan saját oldalán is csupán egy pixeles és homályos kép árválkodik róla. Az elektromos tulajdonságairól sem áll rendelkezésre információ.

Két évvel később, 1985-ben a Tokyo Motor Show-n mutatkozott be a Guide (Type-II), ami egy 6 üléses, egyterű kisbusz volt. A show után állítólag a Nissan egyik gyárában szolgált tovább. Mivel a kisbusz hangtalanul és kipufogógázok nélkül suhant, ideális volt az előkelő gyárlátogatók szállítására. A hatótávja 60 km volt, 16 km/h végsebesség mellett.

A Guide kisbuszból még abban az évben kiadtak további 40 darabot, amik elsősorban szállodákban üzemeltek, szintén az előnyös tulajdonságaik révén.

Nissan szemétszállító jármű: Ennek a járműnek nem volt konkrét típusneve, mert Nissan alapokra kapott 5 különböző autógyártótól fejlesztéseket. Az összes akkori elkészült jármű a Yokohama Városgondnokságon teljesített szolgálatot.

 

Forrás: nissan-global.com