A német autós magazin még decemberben tesztelt nyolc népszerű elektromos autót, hogy kiderüljön, milyen valós(!) hatótávval számolhatunk egy európai télben. Sajnos a következő autók nem szerepeltek a felmérésben: Nissan Leaf, BMW i3, Tesla
Mindegyik tesztelt modell 100% töltöttséggel és előmelegítve állt a rajthoz. A hőmérséklet 21 fokra volt beállítva és a fűthető ülések is 20 percig üzemeltek (már amelyik autónál lehetséges volt ez az időintervallum). A tesztkör pedig 143 km hosszú volt. Az hamar kiderült, hogy az akkumulátorok kapacitása csupán egy adat lesz az egyenletben, ugyanilyen fontos szerepe volt a tesztben az autók hatékony energiafelhasználásának is!
A Hyundai IONIQ Electric volt a 8 autó közül a leghatékonyabb az energiafelhasználásban, 100 km-re csupán 14,6 kWh-t kért enni. A teljes, 192 km-es hatótáv 28 kWh energiába került. Ez csupán pár km-el volt a hivatalos EPA eredménytől.
Említsük meg a Renault ZOE (16,8 kWh) és a Volkswagen e-Golf (17,2 kWh) fogyasztásait is, a gyártóknak nincs miért szégyenkezniük.
Az utolsó helyezett Nissan e-NV200-tól eltekintve (haszongépjármű) az utolsó helyezett lett a Volkswagen e-up!, egy nem túl impozáns, 23,8 kWh/100 km-es eredménnyel. Ami nem is tudta megtenni a távot.
Modell | Akkumulátor (kWh) |
Hatótáv (km) |
Hatékonyság (kWh/100 km) | |||
Hyundai IONIQ Electric | 28 | 192 | 14.6 | |||
Renault ZOE | 41 | 244 | 16.8 | |||
Volkswagen e-Golf | 35.8 | 208 | 17.2 | |||
Kia Soul EV | 30 | 167 | 18.0 | |||
Smart ForTwo Electric Drive | 17.6 | 84 | 21.0 | |||
Opel Ampera-e | 60 | 273 | 22.0 | |||
Volkswagen e-up! | 18.7 | 79 | 23.7 | |||
Nissan e-NV200 Evalia | 24 | 101 | 23.8 |