Pimasz módon akarta átcsábítani a Teslásokat a Lucid

0

Érdekes dologra szánta rá magát a Lucid az Egyesült Államokban. Valamiért azt gondolták a vállalatnál, hogy jó dolog lesz a Lucid Air modellt Tesla Superchargernél reklámozni, természetesen tesztvezetést is kínálva a tölteni érkezőknek. Nos, a Tesla tulajdonosok szerint (hiszen elsősorban ők lettek ezzel az akcióval megcélozva a helyszín kiválasztásával) ez elég szánalmas próbálkozás volt, szóval visszafelé sült el az a bizonyos fegyver.

Valahol persze a Lucid is megérthető, hiszen rengeteg munkát, időt és persze pénz toltak bele a saját történetükbe az elmúlt pár évben. A szekér sajnos nem úgy megy mostanában, ahogyan annak mennie kellene.

A 2023-as első negyedév elég rosszul sikerült a Lucid csapatának. Ami a gyártási és szállítási adatokat illeti, a Lucid arizonai gyárában legyártott 2314 jármű (2023 Q1-ben) jóval elmarad a 2022. negyedik negyedévi 3493 darabszámától. A kiszállítások terén is csökkenő tendencia figyelhető meg. 1932-ről 1406 darabra esett vissza ez a szám az idei év első három hónapjában. 2022. negyedik negyedéves jelentésben ígéretet tett arra a vállalat, hogy minden tőlük telhetőt meg fognak tenni a gyártás optimalizálásra és a pénzek megfogására. Ezekre egyébként Elon Musk is felhívta tavaly a figyelmüket.

Az elektromos autókat megvásárlók több felmérés szerint is alaposan megfontolják mit választanak és hacsak nem lép fel komoly probléma, ki is tartanak a választás mellett. Különösen igaz ez a Tesla vásárlóira, így a Lucid azon döntése, hogy kivonulnak egy SuC állomáshoz és ott reklámozzák az Air-t, eléggé visszatetsző volt az ott megjelent Teslásoknak. Pedig még tesztvezetés is volt, de sokat ez sem segített a kiállítóknak.

Az akció egyébként, nem új dolog, régebben is próbálkoztak már többen ezzel a partizánkodással. Legutóbb a Cadillac gondolta azt Kínában, hogy a Lyriq reklámozásához SuC állomásokhoz kell kivonulni. Sajnos ez ebben az esetben sem volt a legjobb ötlet.

A Lucid egyébként tavaly május óta már Európában is elérhető. Az első üzletüket Münchenben nyitották meg, egészen pontosan az első Lucid Studio az Odeon téren (Odeonsplatz) München történelmi óvárosának északi részén, a Ludwigstraße déli szakaszán. Németországban a Lucid Airt bruttó 218 ezer euróért kínálják, függetlenül attól, hogy a Dream Edition vásárlói melyiket választják. Hollandiában a modell ára 222 000 euró (21 százalékos áfával). Svájcban (7,7 százalékos áfával) 199 000 svájci frankot míg Norvégiában 1,85 millió koronát kér a Lucid a debütáló modelljeiért. 

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!