Az elektromos autók terjedésével szinte ugyanilyen mértékben nő a járművekkel végezhető szabadidős tevékenységek sora is. Ez valahol érthető, hiszen egy elektromos autóval történő kiruccanással gyakorlatilag egy hatalmas adag villamos energiát is magunkkal viszünk, mellyel a helyszínen olyan kényelmi funkciókat használhatunk, mint mondjuk egy elektromos grill, vagy éppen egy kisebb hűtő az italoknak.
De ha tovább gondoljuk, akkor a lehetőségeink még ennél is szélesebbek és erre nagyon okosan egyre több gyártó építi fel a tevékenységi körét. Autógyártók szintjén az amerikai Rivian és a kínai Geely is (új márkája, a Radar Auto révén) ezekre az életérzésekre játszik rá. Vagyis irány a természet egy elektromos autóval.
Ennél eggyel magasabb szintet képvisel az, ha az autóra egy olyan vontatmányt kötünk, ami az elektromos autó aktív társa az utazás során. Vagyis például önálló hajtásrendszerrel segíti a vontató munkáját, esetleg beépített akkupakk is van benne. Kiváló példa erre a már 2018 óta létező német Dethleffs cég e.home coco terméke, de vannak már amerikai válaszok is. Ilyen a méltán híres Winnebago, vagy éppen az Airstream. Most pedig egy új játékos lépne pályára ezen a területen, a Lightship Energy.
Egyelőre csak startup jelleggel léteznek, de szinte biztos, hogy gyorsan népszerűvé vállnak termékeikkel. Már csak azért is, mert az alapítók közt ott van Ben Parker gépészmérnök, aki többek között a Tesla Model 3 akkupakkján és a 4680-as cella megalkotásában is részt vett. Valamint Toby Kraus is az alapítók közé tartozik, aki a Model S programot irányította a Teslánál, mielőtt a Proterra elektromos buszokat gyártó cég vezetőjévé vált. Szakmai tapasztalatból tehát nincs hiány, hogy egy kiváló vontatható otthon születhessen meg, kifejezetten elektromos autókhoz.
A startupot eredetileg élelmiszer-szállító teherautók villamosítására építették fel, de amikor erről beszéltek, olyan gyakran kérdezték őket az elektromos lakóautókról, hogy úgy döntöttek, kicsit jobban körüljárják a témát. Egy 6000 mérföldes lakóautó-út után (hogy megismerjék a terméket és az iparágat) úgy döntöttek, hogy az alapoktól kezdve indulnak el, így végül jobb termékeket tervezhetnek az elektromos járművek vezetői számára.
Jelenleg 23 millió dollárnál járnak a befektetői pénzek gyűjtésében és szinte bemutatásra kész prototípusuk is van abból, amit adni akarnak az e-autós társadalomnak. Ami biztos, hogy a vontatmányban lesz beépített akkumulátor és meghajtás is, hogy ne csökkenjen a vontató hatótávja.