A kínai GAC Aion autógyártó az elektromos járművek technológiáinak repertoárját akkumulátorcsere állomásokkal bővíti.
Egyre inkább körvonalazódik egy új trend kialakulása Kínában, ez pedig az akkucserélő állomások üzemeltetése. Kezdte a sort a NIO pár éve, akiket akkor sokan kinevettek az ötlet miatt, ami amúgy nem az övék, elméletben már régóta létezik ez a technológia. A megvalósítás azonban már más tészta és bár próbálkoztak mások is korábban, egyedül a NIO tudja életképes formában üzemeltetni azóta is az akkucsere-hálózatát.
Aztán nemrég megérkezett egy új játékos a pályára. A CATL és az EVOGO nevű szolgáltatásuk. Az EVOGO szintén akkucserén alapuló szolgáltatást biztosít. Természetesen a saját maguk által kifejlesztett technológiai alapokon, melynek alapja a a Choco-SEB nevű LFP akkumulátormodulokkal (a csokoládétömbökhöz való hasonlóságuk miatt) felszerelt elektromos járművek, melyek mindegyike 26,5 kWh energiát képes tárolni.
Mindez meglepő történés volt ezen a területen, ám most egy harmadik szereplő is be kíván lépni az akkucserélő piacra. A harmadik vállalat pedig a GAC Aion, akik hasonlóan a NIO-hoz, szintén foglalkoznak gyártással. Ezért könnyebb helyzetből indulnak, mint a CATL, akiknek „csak” akkumulátorok gyártása és fejlesztése a fő profiljuk.
A vállalat nemrég jelentette be, hogy megnyílt első állomása Kantonban (Kína), ami kevesebb mint 2,5 perc alatt ki tudja cserélni az elektromos járművek akkumulátorát. Ezzel a GAC Aion a legújabb vállalat, amely akkumulátorcsere állomásokat épített meg Kínában. Az Aion a Guangzhou Automobile Corporation (GAC) csoport azon márkája, ami kizárólag elektromos autókkal foglalkozik. Jelenleg az autógyártó öt típussal foglalkozik, köztük legújabb SUV-val, ami az Aion LX Plus. Ez 2022 elején került forgalomba és több mint 990 km hatótávolságot (NEDC) kínál.
A jó hírt több kínai médium is megírta és úgy tudni, hogy még az idén 220 állomással számolnak Kína-szerte. A GAC Aion cserefolyamata magában foglalja az akkumulátorcsomagok ki-be csavarozását is, amelyeknek a Kínában megállapított szabványok szerint legalább 5000 cserét kell kibírniuk életciklusuk során. Az autógyártó szerint akkumulátorai akár 8000 cserét is támogatnak és egy ilyen teljesen robotizált állomás 2,5 perc alatt végrehajtja a cserét.