Az izraeli központú akkumulátoros startup, a StoreDot többször szerepelt az e-cars.hu oldalunkon. Leginkább a pár perc alatt feltölthető akkucellájuk miatt. Jelenleg négy jelentős nemzetközi befektető támogatja a StoreDot fejlesztését: a Daimler, a British Petroleum, a Samsung és a japán TDK elektronikai vállalat.
Újításuk lényege, hogy gyakorlatilag néhány alapanyagot másikra cseréltek a fejlesztések alapjául szolgáló lítium-ion cellákban. A rendkívül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilíciumra váltották a lítium-ion elem negatív pólusán az addig alkalmazott grafitot. A StoreDot jelenleg a második generációs, olcsóbban előállítható akkumulátorait fejleszti. Emellett elkezdték kidolgozni a későbbi tömeggyártáshoz szükséges eszközöket és gépeket, hogy megpróbálják lerövidíteni a bevezetésükhöz szükséges időt.
A fenti infók 2021 márciusából származnak. Novemberben a StoreDot is előállt a saját 4680-as formátumú cellájával, benne az azóta már nevet is kapott, valóban villámtöltésnek nevezhető technológiával, ami az XFC (extreme fast charge) nevet kapta.
A napokban pedig újra jelentkezett a StoreDot. Elmondásuk szerint egy olyan technológiát sikerült implementálni az XFC mellé, aminek révén az ilyen cellák élettartama jelentősen megnövelhető és az ilyen celláknak még a „második élete” (pl. energiatároló telepeken használva az öreg cellákat) is sokkal hatékonyabb.
A technológia egyesíti a cég szilícium-domináns celláinak elektrokémiai rendszerét annak érdekében, hogy minimális legyen azokban a teljesítménycsökkenés az idő előrehaladtával. A StoreDot jelentése szerint a robusztus teljesítmény 1000 ciklus és 80%-os kapacitásszint alatt is megmarad, szemben a rivális gyártók termékeivel. A vállalat azt állítja, hogy még 1700 ciklus után is az iparági normák felett teljesít a termékük, így a már említett másodlagos felhasználási területek is jobban használható cellákat kaphatnak a StoreDot cellái révén.
A vállalat meglátása szerint 2024-re a mostani töltési idők legalább a felére csökkenthetők, ugyanolyan költség mellett. Dr. Doron Myersdorf, a StoreDot igazgatója így vélekedik:
„A StoreDot jól ismert arról, hogy extrém gyorstöltési technológiákat kínál és így segít a járművezetőknek leküzdeni a hatótávval összefüggő szorongást, amely jelenleg az egyik legerősebb negatívum az elektromos járművek kapcsán. De hiszünk a teljes akkumulátor-ökoszisztéma fejlesztésében, ami végső soron egy optimális megoldást kínál majd az elektromos járművekre való teljes átálláshoz. Legújabb fejlesztésünk is ezt a célt segíti.”