Nagy eseménynek lehettek tanúi nemrég a vietnámi elektromos autómárka, a VinFast dolgozói annak Hai Phong melletti üzemében. Ugyanis a napokban gördültek le az első VF e34 típusjelzésű, tisztán elektromos SUV modellek.
Az első darabok már meg is kezdték útjukat az országon belüli vásárlók garázsai felé, ám az ünnepség egy másik fontos eseménynek is a kezdete, hiszen ez az első elektromos autó, amit hivatalosan is lehet kapni az országban.
A VF e34 egyelőre marad Vietnámban és 30.350 USD-nek megfelelő összegért lehet hazavinni ott. A típus megérkezése kapcsán pedig egy új lehetőséget is elérhetővé tett a VinFast a leendő vásárlóik számára, ez pedig az akkubérlés lehetősége. Ezzel jóval kedvezőbb áron vehető meg a modell, hiszen a költséges akkupakkot (42 kWh) nem kell megvenni, hanem egy szerényebb havidíjért (nagyjából 30USD/hó) bérelni is lehet. A VinFast ezen lehetőség igénybevételét maximum havi 500 km megtételéhez köti. Ha a bérelt akku kapacitása 70 százalék alá esne, a gyártó díjmentesen cseréli azt. Az első 25.000 bérlő számára pedig még az első 12 hónap díját is elengedik.
A vállalatot Vietnámban jegyezték be 2017-ben és fő profiljuk az elektromos autók gyártása. Jelenleg is léteznek, ám egyelőre az elektromos robogók gyártása teszi ki a fő tevékenységi körét a VinFast-nak és van két, belsőégésű motor-hajtotta személyautójuk. Elektromos autós szempontból erősen startup üzemmódban vannak, de ha betalálnak a megfelelő helyekre, gyorsan tőkeerős vállalattá nőheti ki magát a VinFast. Akárcsak Kínában a NIO, vagy éppen az Xpeng.
A VinFast abban látja növekedése kulcsát, hogy nem csak a vietnámi piacot veszi célba, hanem egy merész gondolatot megragadva Európában és Észak-Amerikában is jelen kívánnak lenni elektromos modellekkel. Az amerikai nyitás már alaposan elő lett készítve, a novemberi Los Angeles Auto Show-n mutatkozott be két, ide szánt modelljük, a VFe35 és a VFe36. Ez még pedig csak a kezdet, ugyanis szintén Los Angelesben nyitnak majd egy főhadiszállást és az ottani gyártásindítás is tervben van.
A VinFast hisz a helyi gyártású járművekben és a házon belüli akkugyártásban, amibe maga is 400 millió dollárnyi pénzt fektetett eddig bele. A cél egy saját tervezésű és gyártású LFP kémiás cella megalkotása. Szerintük ez a két tényező tudja igazán alacsonyan tartani a gyártási költségeket.