A Nissan bejelentette a hosszútávú stratégiáját, az Ambition 2030-at, melynek a középpontjában az elektromosítás áll. 2030-ra 23 elektromos autót akar bemutatni, ebből 15 tisztán elektromosat.
A Nissan az egyik legrégebbi játékos napjaink elektromos autós pályáján. A Leaf-el igen maradandót alkotott a japán gyártó. A Leaf mai napig velünk van, de helyét hamarosan újabb modellek veszik át, természetesen nem feledve az előd örökségét. A Nissan tavasszal beszélt először arról, hogy több nagy gyártóhoz hasonlóan ők is az évtized végére tűztek ki egy igen komoly mértékű átalakulást, akkor még projektnév nélkül került említésre a 2030-as év.
A Nissan hisz abban, hogy a gépjárműipar hajtóerő lehet a globális környezeti és éghajlati kihívások enyhítésében a hatóságokkal és partnerekkel való világszintű együttműködés által az innováción és az elkötelezettségén keresztül. A megújuló energia és a töltő infrastruktúra terjeszkedésével a gépjármű-elektromosítás és a fenntartható működési metódusok segíteni tudják egy karbonsemleges jövő eljövetelének a felgyorsítását. Ezen gondolat mentén állt elő a Nissan a Ambition 2030 projekttel, ami tulajdonképpen keretbe foglalja a tavasszal már meghozott döntéseket.
„Azáltal, hogy az elektromosítást a vállalat hosszú távú stratégiájának, a Nissan Ambition 2030-nak a középpontjába helyezi, a vállalat célja, hogy a következő öt évben 2 billió jen befektetéssel felgyorsítsa járműkínálatának villamosítását és a technológiai innováció ütemét. Az izgalmas járművek változatos skálája iránti vásárlói igények alapján a Nissan 23 új elektromos modellt, köztük 15 új elektromos autót mutat be a 2030-as pénzügyi évre. A Nissan és az INFINITI márkák globálisan több mint 50%-os villamosítási aránya érdekében.”
A legfontosabb tudnivaló a projekttel kapcsolatban, annak költsége. Erre a Nissan 17,6 milliárd dollár elköltését tervezi a következő 5 évben. A pénz segítségével pedig azt az ambiciózus célt kell teljesíteni, ami 2030-ig ötven százalékra emeli az elektromos modellek arányát az új eladásokban. Ez pedig 23 „új és izgalmas elektromos modell” segítségéve kívánja elérni a gyártó, ebből 15 tisztán elektromos modellel. Ezek a számok érinteni fogják az Infiniti márkát is. 2026-ra a Nissan az alábbi arányokkal számol az új eladásokban az elektromos meghajtással:
- Európa: több, mint 75 százalék
- Japán: több, mint 55 százalék
- Kína: több, mint 40 százalék
Ezekkel a számokkal remélhetően a Nissan visszakerül az elektromos autózás élvonalába, hiszen ahogyan azt a bevezetőben is írtam, a Leaf révén igen sokat tettek azért, hogy napjainkban ennyi elektromos autó legyen elérhető.