Európában az IONITY hálózata az egyik legismertebb villámtöltő-üzemeltető, ami hazánkban is képviselteti magát néhány töltőponttal. A hálózat egyik legfontosabb célkitűzése a zavartalan és kényelemes utazás biztosítása Európa-szerte az elektromos autósok számára.
Sokan megszólják az IONITY-t, hogy drága a használata. Gondoljunk bele, hogy a benzin is az autópályák mentén a legdrágábbak és nem kötelezp IONITY töltőt használni a mindennapokban. Cserébe egyre több fő közlekedési útvonalon találhatók meg ezek a töltők, biztosítandó a lehető leggyorsabb tovább haladást a 350 kW-os teljesítményű ultragyors töltés révén.
Eddig az IONITY céljai között a 400 töltőpont létrehozása állt, amit lassan el is érnek, hiszen jelenleg 385 darab van belőlük, ezek területén összesen 1526 oszlop várja az e-autósokat. Ez egy szép kerek szám, de az 1000 még szebb. Az IONITY ugyanis saját oldalán is az ezres számra hivatkozik, ugyanis ez az új célkitűzés a hálózat bővítésére.
Bár az oldal nem beszél róla, a bővítés hátterében az a 700 millió euró áll, amit a jelenlegi részvényesek (Audi, BMW, Ford, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz, Porsche) és a Blackrocks Global Renewable Power Platform nevű új partnerük dobott össze. Ennek segítségével készül majd el a 600 új toltőpont, valamikor 2025-ben. A beruházás révén így összesen 100 töltőponton nagyjából 7000 oszlop üzemeltetéséért lesz felelős az IONITY, itt Európában. Jelenleg 37 IONITY töltőpont kivitelezése zajlik a kontinensen.
Újdonság az eddigi szempontokhoz képest, hogy a 600 új helyszínből nem csak az autópályák mellé jut töltő, hanem a nagyobb városok és főutak mellé is kerülnek IONITY oszlopok, ráadásul egyes helyszínek akár 12 oszloppal is fel lesznek szerelve. Többen mondták már, hogy az IONITY töltők mellett ácsorogni nem az igazi élmény, lehetne ezt még sokkal tovább is fokozni, így volt ezzel a VW vezérigazgatója, Herbert Diess is:
Ezen akar segíteni az IONITY, amiben egy olyan koncepció lesz segítségükre, aminek lényege az, hogy az IONITY-n töltők maguk is tudjanak egyet pihenni, amíg az autó magába szívja a szükséges energiát. Ez lesz az Oasis. Ezek az oázisok tulajdonképpen egy elkerített és rendezett zöldterületet jelentenek majd, ahol az autó utasai maguk is pihenhetnek egyet. Vélhetően különböző szolgáltatások is társulnak majd ezen helyszínek mellé a közeljövőben.
További fejlesztés lesz az is, hogy az egyes töltőpontok között összeköttetés lesz, így biztosítandó a mindenkori maximum teljesítményt a töltéshez. Az ötlet lényege, hogy azokról a töltőkről, amik nincsenek használatban, a teljesítményt átirányítják a leterhelt oszlopokhz.