Talán hamarosan egy újabb, most még kisebb méretekben játszó elektromos autókkal foglalkozó gyártó úszhatja meg az elsüllyedést a történelem süllyesztőjében. Ők a Detroit Electric. 2008-ban mutatkoztak be és rögtön villantottak egy elektromos autót ami az SP:01 Roadster nevet kapta.
Az autó alapját ugyanaz a Lotus Elise adja, mint a Tesla Roadster esetében. Ráadásul a két autó bemutatkozásának is azonos az éve, ami 2008. Azóta eltelt pár év, de a Tesla hajója eléggé elúszott a Detroit Electric-től.
Azonban a két cég között hasonlóság is van, már ami a szabadalmakat illeti, hiszen a DE-nek is van jó pár a tulajdonában. Konkrétan több, mint 900 darab elektromos autós szabadalommal bírnak. Bizonyára ez is közrejátszhatott abban, hogy egy feltörekvő gyártó döntött úgy, megtámogatják a Detroit Electric számláját, méghozzá egy igen vaskos összeggel, ami 500 millió dollárt jelent!
„A támogatás révén a Detroit Electric tovább folytathatja tevékenységét Európában és Ázsiában abból a célból, hogy különböző elektromos és hidrogén-elektromos hibrideket jelenthessen be a következő 5 évben.”
Ez a vállalat az EV Electra nevű cég és a támogatás tényén túl az együttműködésről semmilyen további információ nem ismert egyelőre.
Visszatérve a Detroit Electric-re, utoljára 2019-ben volt hír felőlük, leginkább a 2017-ben bemutatott tervek révén, amik három új elektromos autó bemutatásáról szóltak 2021-ben. Azt persze tudjuk, hogy ezek a tervek nem jöttek össze és az SP:01 óta semmilyen autót nem tudtak összehozni. Az EV Electra amúgy egy libanoni vállalat, elsődleges profiljuk az elektromos autók összeszerelése, ráadásul a libanoni telephelyen kívül ezzel foglalkoznak Németországban, Hollandiában és Kanadában.
A Detroit Electric közleménye szerint a csapatuk az elmúlt négy évét egy új generációs hidrogén-elektromos hibrid technológiát alkalmazó járműplatform dolgozásával töltötte és készen állnak a terjeszkedési terveik következő szakaszába való léptetésére. Vélhetően ehhez kellett a most megismert megállapodás révén befutott 500 millió dollár. Terveik szerint a következő öt évben be is tudnak majd mutatni egy szedánt, egy SUV-t és egy roadstert is.
„Büszkék vagyunk arra, hogy sikerült olyan erős pénzügyi támogatást szereznünk, mellyel fejlesztéseink egy újabb szakaszba léphetnek.” – Albert Lam, a Detroit Electric vezérigazgatója.