16 féle elektromos modellt fog piacra dobni India egyik autógyártója

0

India eddig nem nagyon törte össze magát abban a tekintetben, hogy az ottani márkák saját elektromos autókat vonultassanak fel. Pedig a világ egyik legnagyobb országaként nekik is lassan lépni kell valamit az ügyben, hiszen a világ ebbe az irányba halad. Szerencsére azonban vannak biztató jelek, melyek közül a legújabb az indiai Mahindra & Mahindra vállalattól érkezett.

Hivatalos sajtónyilatkozat egyelőre nincs a témában, de több indiai médium is megírta, hogy nagy dolgokra készül a vállalat: 2027-ig 16 új elektromos modellel lenne jelen a márka Indiában és nem csak a személyautós üzletágban, hanem a kereskedelmi áruszállításban is. Ezen felül egy külön márkát is terveznek felépíteni egy elektromos SUV modellekből álló termékcsalád számára.

A Mahindra igen kedvező lehetőségeket lát az elektromos autók forgalmazásában. Számításaik szerint már a forgalmazás indulásától számított harmadik évben az összesített eladásaikban 20 százalékkal lennének jelen az elektromos meghajtású autók. Ezek a becslések csak a személyautós üzletágra vonatkoznak, az áruszállítás, ezen belül a mezőgazdaság területén még ennél is nagyobb haszonnal tudnának járműveket értékesíteni.

„Úgy gondoljuk, hogy a mezőgazdasági gépekből származó bevételeink 15 új termékkel 2027-re a jelenlegi szint tízszeresére nőnek majd” – Rajesh Jejurikar (a M&M Igazgatója).

India másik nagy és hazánkban is ismert márkája a Tata. A Tata is erősen gondolkodik az elektromos meghajtás implementálásán, ám ők a Mahindárval ellentétben a kisméretű elektromos járművek forgalmazásában látják a jövőt. Ehhez már meg is van több saját gyártású modell víziója. Ezek közül az egyik az elektromos Nexon SUV (30,2 kWh kapacitás, 300 km hatótáv, 245 Nm nyomaték, 129 LE-s állandó mágneses motor). De tervben van az első saját elektromos kisautó létezése is, ez lenne a Tigor.

Az autó idén nyár végén mutatkozott be Indiában és eddig az alábbiakat tudjuk róla:

  • 55 kW teljesítmény, 170 Nm nyomaték
  • 26 kWh kapacitású akkupakk
  • 50 kW DC villámtöltési képesség
  • Közel 300 km hatótáv (nem hivatalos)

India tehát ha lassan is, de nyit az elektromos autózás felé a saját autómárkáin keresztül is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!