Folyamatosan azon megy a verseny a nagy elektromos autógyártók között, hogy ki tud először olyan e-autót piacra dobni, melynek árszintje és tudása ott robban, ahol egy mai belsőégésű autó indul. Ugyanazokkal a fő ismérvekkel.
Talán a legegyszerűbben úgy lehetne ezt megfogalmazni, hogy ki tud annyiért adni egy Golf, Astra, Focus méretű elektromos autót, mint amennyibe a belsőégésű variánsa kerül. Az egyik legfontosabb dolog ebben a versenyben az ár, amit nagyjából 25 000 dollárban határozott meg a köztudat és bizony a Tesla már elkezdte a mozgolódást a témában.
A Teslán kívül jelenleg a Volkswagen Csoport az, ami igen komoly téteben játszik az elektromos autók gyártása kapcsán. Viszont attól ők is messze vannak, hogy mondjuk egy ID.3-at itthon 6-8 millió Forintért árulhassanak. Bizton állíthatom, hogy eljön ez az idő is valószínűleg pár év múlva. Viszont addig sem lehet a kategóriában lemaradni, különben sokat lehet bukni. Itt jön képbe a megoldás, hogy akkor a méreten kell fogni valamennyit.
Egy ideje már beszéli az autóipar, hogy a VW-nél tervben van egy MEB padlólemezes elektromos autó, ami az ID.3 méretei alatt indulna a vásárlók kegyeiért. Elég jó pénzért.
Nos, a helyzetet jól tippelte meg a sok autós médium. A Volkswagen ma rántotta le a leplet a legújabb városi, olcsó elektromos modelljének a koncepció változatáról az IAA Autóshown. A gyártó meg is mutatta képeken és egy kiállított autón keresztül, hogy mire készül. Az újdonság az ID.LIFE nevet kapta, egyelőre tanulmányautó képében.
Az ID.LIFE modellről Ralf Brandstätter, vezérigazgató említett meg néhány dolgot:
„Az ID.Life a mi elképzelésünk a következő generációs, teljesen elektromos városi mobilitásról. A mostani tanulmányautó egy olyan ID. modell eljövetelét mutatja, ami 2025 körül érkezik meg és a 20 000 eurós ársávban lesz kapható. Ez azt jelenti, hogy még több ember számára elérhetővé tesszük az elektromos mobilitást. Az ID.LIFE megalkotásakor következetesen a fiatalabb ügyfelek igényeire koncentráltunk. Hisszük, hogy a jövőben az autó is az egyén stíluseleme lesz, semmint egy eszköz, ami A-ból B-be közlekedik.”
Az ID.LIFE ára nagyjából 20 000 eurótól indulna, amiért kapunk egy 57 kWh-s akkupakkot (becsült WLTP hatótáv 400 km), elsőkerék-meghajtást és 172 kW teljesítményt. Az autó érdekessége egy beépített játékkonzol és egy projektor, hozzá egy vászonnal.