Kormány és pedálok nélkül érkezhet a legolcsóbb Tesla

0

Na kérem! Ilyen az, mikor egy üzlet beindul. A Tesla pár éve, a Model 3 megalkotásakor döntött úgy, hogy elérhetővé teszi szélesebb körben is az elektromos autózást. A koncepció sikeres volt. Bár a Model 3 nem az olcsó elektromos autók közé tartozik, de jelentősen átalakította az autóvásárlási szokásokat és mint látható, az autó népszerűsége azóta is töretlen.

Erre a tűzre öntött most egy jó adag olajat a Model Y bevezetésével a Tesla. Egyszerűen nem tudnak eleget gyártani és minden rekordot megdönt azokon a piacokon ahol megjelenik.

Elmondhatjuk, hogy a Tesla megoldotta a házi feladatot, nem is akárhogyan. Innentől lehet egy kicsit hátra dőlni a nyugágyban és elégedetten szemlélni a történéseket. Viszont Elon Musk a négy óra alvási idejével nem az a hátradőlős ember. Vélhetően a Model 3 és az Y sikeres bevezetése kapcsán dönthetett úgy, hogy ideje a figyelmét egy másik ígéretére fordítania. A „Model 2” néven ismert, olcsó Tesla felé, amit sokan a 25 000 dolláros kezdőárral azonosítanak.

Erről pedig nem más, mint maga Musk beszélt egy belsős közleményben a Tesla munkavállalóinak. Ráadásul azt is elmondta, hogy az autó nem feltétlenül csak kormánykerékkel és pedálokkal lesz megvehető, ami erős önvezető képességek meglétét feltételezi, mire az autó megérkezne a nagyközönség elé. Musk az érkezésre is kitűzött egy hivatalos határidőt: 2023. Továbbá a legkisebb városi Tesla sem a „Model 2” nevet fogja megkapni, de nem árulta el, hogy milyen néven érkezik.

Hasonló figyelemelterelést már láttunk a Teslánál, mikor a Model Y-ra ráírták, hogy „nem Model Y”

A városi kisautóról maga Musk beszélt a tavaly szeptemberi Tesla Battery Day rendezvényen:

„A Tesla egy meggyőző, 25 000 dolláros elektromos járművön dolgozik, amely szintén képes a teljes önvezetésre”

Musk azt mondta, hogy a Tesla 3 éven belül (tehát 2023-ra) előáll ezzel az autóval. További infókat sajnos nem árultak el Muskék, de egy régebbi Tweetjéből kiderül, hogy nagyjából 321 kilométeres hatótávra lesz képes az olcsó városi Tesla egyetlen töltéssel.

Elképzelt pillanatkép 2023-ból

A tervezés és a gyártás helyszíne vélhetően a sanghaji üzemben lesz elsőként. Ugyanis tavaly augusztusban kikerült az internetre számos betöltendő pozíció, melyeket az ázsiai üzemben kell betölteni. Majd a Giga Berlinben is helyet kap a legkisebb modell gyártása. A legutolsó hírek pedig már működő Prototípusokról szólnak, szintén Kínából

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!