Az Audi valami nagyot indított el a Sphere sorozat kapcsán. Elmondásuk szerint ezzel kívánják újra értelmezni a mobilitás ma ismert fogalmait. Új trendek, új igények, rendhagyó megoldások.
Talán így lehetne az Audi Sphere sorozatának alapelveit felvezetni. A Sphere-család három tagja impozáns lesz, az biztos. Az első bemutatkozó a Skysphere volt még pár hete, az autó kinézete és jövőbe mutató megoldásai bizonyára sok márkarajongóból váltott kis tetszetős érzéseket.
Itt azonban nem állt meg az Audi és már most elkezdte belengetni a következő Sphere családtagot, ami a Grandsphere nevet kapta. A készülődés érthető, hiszen a Grandsphere tervezett bemutatkozásának időpontja már elég közel van, vagyis a 2021-es szeptemberi Müncheni Autószalonon mutatják be a jövő Audiját. A harmadik tag, az Urbansphere bemutatása egyelőre nem ismert.
A közeledő eseményt (szeptember 2.) nem akarja a véletlenre bízni az Audi és augusztus végén elkezdtek kedvcsináló képeket feltenni a közösségi médiafelületeikre, többek között az Audi Facebook oldalára is.
A képek igen beszédesek. Úgy tűnik, míg a Skysphere a sportos haladás megfelelője lesz, addig a Grandsphere a nyugodt, otthonos utazás érzetét akarja majd adni a vásárlóinak, vegyítve a luxus hangulatával. Ez természetesen csak a felszín, a lemezek alatt a legmodernebb technológiák szolgálják a leendő vásárlókat, köztük a tervek szerinti 4-es szintű önvezetés megvalósulásával. Sajnos semmilyen további technikai információval nem szolgálhatunk olvasóinknak a Grandsphere-el kapcsolatban, ezekre várnunk kell még pár napot, amíg a premiert meg nem tartják Münchenben.
Úgy tűnik tehát, hogy az Audi saját magához mérten is eggyel magasabbra teszi a lécet a minőségben a Sphere modellek kapcsán. Az újdonságokról Mark Lichte dizájnfőnök így nyilatkozott:
„A Sphere modellek egyedülállóan magas szintű élményt nyújtanak majd tulajdonosaiknak.”
A trió végleges kinézete kapcsán kíváncsian várjuk, hogy a most Single Frame néven megismert jellegzetes Audi-hűtőrácsot átültetik-e a gyakorlatba is, hiszen korábban azt állították, hogy mindenképpen át akarják emelni a jövő Audi modelljeire. Mivel arra egyfajta örökségként, meghatározó arculati elemként gondolnak.
Az elektromos autók nem igényelnek hűtőrácsot, ezért az autótervezők így szabadon dönthetnek, hogy mit kezdenek a szabaddá vált felülettel. Van, aki csak egyszerűen befalazza azt, de például a Jaguar I-Pace tervezésekor is hangsúlyos elvárás volt, hogy az autón megmaradjon a hűtőrács.