2018 tele rég volt, ugyanis akkor mutatkozott be a kínai Xpeng Motors első elektromos autója, a G3 SUV. A tanulmányautó megalkotásában erős szerepet játszott a “Tesla-hatás”, a koncepció neve mutatta is eredetét, hiszen egyszerűen csak “Tesla klónnak” hívták. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2014-ben indult startup vezetője, Henry Xia be is ismerte, hogy teljesen lenyűgözte a Tesla. Haragudni nem lehet az Xpengre, hiszen az összes Tesla szabadalom tulajdonképpen nyílt és bárki felhasználhatja.
A vállalat mögött olyan befektető-óriások állnak a pénzükkel, mint az Alibaba és a Foxconn. A Xpeng támogatására szánt összeg pedig 348.000.000 dollár volt 2018-ban. Azóta érdemben nem nyúlt a gyártó a Xpeng G3 külsejéhez, a tudása viszont 2019-ben már egyszer frissítésre került. Ez új akkucellák megjelenésében valósult meg a CATL-től, mellyel akár 520 km NEDC hatótávot tud az autó (66,5 kWh-os akkumulátor csomag). Viszont elérhető belőle egy kisebb akkus verzió is, ami 400 km-t tud felmutatni (50,5 kWh-os akkumulátor csomag). Az akkumulátorokon túl megújult a G3 felfüggesztése is és a fékrendszer sem maradt ki a fejlesztésekből. Szoftveres oldalon beúszott a képbe a vezetéstámogató rendszereket összefoglal XPILOT-ból a 2.5-ös verzió.
A belső után most tehát a külső megújulás ideje következik, ami a típus nevében is megmutatkozik, tehát a G3 facelift verzió neve immáron G3i. 4 új kivitelben kapható az új elektromos G3i Kínában, a támogatásokkal csökkentett árak ott 19 500 és 24 200 euró között alakul. 2018-as indulása óta az Xpeng G3 SUV az egyik legnépszerűbb elektromos autó Kínában.
Az új G3i elsősorban a városi fiatalokat akarja megcélozni áraival, ami valljuk be, igen kellemesen hangzanak és az autó is teljesen vállalható lehet akár Magyarországon is. Talán egyszer itthon is megvehetjük a Xpeng G3i-t, hiszen a márka megérkezett Európába, egészen pontosan Norvégiába, ahonnan csak egy lépés a további terjeszkedés a kontinensen.
A modell ára Norvégiában 37 667 dollárról, tehát körülbelül 12 millió forintról indul, amire még ha rá is teszünk némi extra adótartalmat, akkor sem találkoznánk vészes árakkal itthon sem.