A Toyota szerint még 30 évig versenyképes lehet a hibrid technológia

0

A Toyota vezérigazgatója, Akio Toyoda többször is egyértelművé tette, hogy mit gondol az elektromos autókról, pontosabban a plug-in hibridek és a tisztán elektromos meghajtású változatokról. A manapság enyhe hibridként ismert technológia éllovasa vitathatatlanul a Toyota. A kétezres évek elején ők hozták be a köztudatba hibrid meghajtású autó gondolatát, addig nagyon senki nem foglalkozott az autózás ezen vállfajával. A Toyota elérte, hogy az addig aranyáron mért autókba való akkucellák ára csökkenésnek induljon és valahol a manapság ismert átalakulási folyamat alapjait is ők tették le.

Ennek ellenére a Toyota mai álláspontja szöges ellentéte annak, ami történik. A vezérigazgató hozzáállása csupán egy dolog, de egyre inkább tűnik úgy, hogy a vezetőség más tagjai is ezen álláspontot osztják, így vélhetően Toyoda távozásával sem fog megváltozni a helyzet.

A Bloomberg magazinnak nyilatkozó, magas rangú Toyota vezetőségi tag Shigeki Terashi is hasonló nézeteket vall: szerinte a ma ismert hibrid és üzemanyagcellás technológia még legalább 30 évig versenyképes technológia tud maradni és képes teljesíteni a jövő kihívásait.

Elismerem, hogy a belsőégésű technológiáknak igenis van még létjogosultsága a következő években, de a trendekkel nem érdemes sokáig szembe menni. Félreértés ne essék, nem vagyunk „sötétzöldek”, de igenis látni kell, hogy az autóipar átalakulása milyen irányba tart és egyre inkább élhető alternatíva egy elektromos autó, mely terjedésének ma már csupán csak az ára szab gátat.

A Toyota is tudja ezt valahol, még ha küzd is ellene. Ennek ékes bizonyítéka, hogy elektromos meghajtás szempontjából az legszélesebb körű palettával készülnek. Egészen pontosan azért dolgoznak, hogy 2050-re valóban elmondhassa magáról a Toyota, hogy minden autójuk és tevékenységük karbon-mentes, előbbiek azok teljes élettartamukra vetítve. A márka legutóbbi sajtónyilatkozata szerint mindent megtesznek ennek érdekében, ami a legsokszínűbb hajtáslánc-kínálatot eredményezi. Kínálatukban elérhető lesz a hidrogén-alapú meghajtástól a hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig a paletta minden árnyalata. Összesen 70 különböző típussal. Utóbbit vesézzük most ki egy kicsit alaposabban, ugyanis a most még mindig csak prototípus szinten létező első tisztán elektromos Toyota 2025-re, vagyis 4 év alatt 14 további taggal bővül, összesen 15 ilyen autóval készül nekünk a japán gyártó.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!