Úgy néz ki, a Toyota az elektromos meghajtás minden ma ismert szegmensét le kívánja fedni a következő években. Egészen pontosan azért, hogy 2050-re valóban elmondhassa magáról, hogy minden autójuk és tevékenységük karbon-mentes, előbbiek azok teljes élettartamukra vetítve. A márka legutóbbi sajtónyilatkozata szerint mindent meg is tesznek ennek érdekében, ami a legsokszínűbb hajtáslánc-kínálatot eredményezi.

A fenti képet a Toyota tette elérhetővé és ránézve már láthatjuk is, hogy mire készül a márka, a fentebb említett teljes pályás letámadást. Kínálatukban elérhető lesz a hidrogén-alapú meghajtástól a hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig a paletta minden árnyalata, összesen 70 különböző típussal. Utóbbit vesézzük most ki egy kicsit alaposabban, ugyanis a most még mindig csak prototípus szinten létező első tisztán elektromos Toyota 2025-re, vagyis 4 év alatt 14 további taggal bővül, összesen 15 ilyen autóval készül nekünk a japán gyártó.

Sajnos az egyes hajtásláncokhoz tartozó modellekkel kapcsolatos részletek még nem ismertek. Jelenleg hidrogén fronton a Mirai a Toyota nagyágyúja, ami már Magyarországon is megvásárolható. Mild-hibridek terén szinte minden méretosztályban és modellnél elérhető már a technológia, míg plug-in hibridből jelenleg a Prius és a Rav4 kapható. Na de mi a helyzet a tisztán elektromos autókkal?

Azt már április óta tudjuk, hogy a tisztán elektromos Toyoták a saját fejlesztésű és dedikáltan elektromos e-TNGA padlólemezre épülnek majd és az első autó a bZ4X tanulmányautó sorozatgyártásra érett kivitele lesz. Az autó nevében szereplő bZ a ‘beyond Zero’ rövidítése, hűen tükrözve a Toyota törekvését a karbonsemlegességre, a 4X pedig a négykerékhajtásra utal. A Toyota a Sanghaji Autószalonon leplezte le a hamarosan érkező Toyota bZ4X tanulmány-változatát, először engedve bepillantást abba, milyenek lesznek majd új generációs károsanyag-kibocsátású akkumulátoros elektromos autói. A tanulmányautó sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan 2022 közepén kezdődik.

A Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 70 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú autó szerepel majd globális kínálatában, és ebből legalább 15 modell akkumulátoros elektromos hajtású lesz. Európában ez jelentősen átalakítja majd az hajtáslánc-mixet, amiben 2025-re több mint 70 százalék lesz a hibridek aránya, több mint 10 százalék a plug-in hibridek részesedése, és több mint 10 százalék a nulla károsanyag-kibocsátású modellek aránya (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók).

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!