Az eredeti, klasszikus Hyundai Pony az 1974-es Torinói Autószalonon mutatkozott be, majd rá egy évre elkezdték gyártani a négyajtós változatot. Míg az első kupé csak 1976-ban kerülhetett le a gyártószalagról. A motor akkoriban a Mitsubishitől származott és a beltérben még a Ford Cortina alkatrészeit is megtalálhattuk. Az eredeti Pony-t Giorgetto Giugiaro tervezte, és ez lett az első olyan Hyundai, amelyet Dél-Koreából tömegesen gyártottak és exportáltak. Ezzel felhelyezve a koreai gyártót és hazáját az autóipar térképére.
A Hyundai most meglépte és megfelelve a mai kor követelményeinek átalakította a 45 éves kupét. A szinte változatlanul hagyott külső után a retro-tanulmány utastere a mérvadó. Apropó, külső. Itt azért néhány elemet átvettek a koreai márka legújabb tisztán elektromos modelljétől az IONIQ 5-ből. Az eredeti Pony korának jellegzetes, előre nyúlt, a sárvédőkre szerelt külső tükör új funkciókat kapott. Kamerákat helyeztek el benne, ezzel pedig digitális visszapillantók érkeztek a beltérbe.
A Pony-ban meghagyták az eredeti lámpák formatervét, viszont modern LED-es egységekre cserélték. Ezen kívül a korhű könnyűfém felniket is újra tervezték, melyek valamivel nagyobbak, mint az eredeti modellen levők.
Az utastér ami igazán átalakult. A műszerfalnál próbálták megőrizni a klasszikus formát, éppen ezért nem digitális kijelzőket, hanem egy teljesen egyedi Nixie-csöves megoldást kapott.
A rádió és a fűtés kezelőszerveit egy érintőképernyős panelre cserélték. Emellett a kormánykereket is újjátervezték a modern kor alapjait szem előtt tartva.
A hajtáslánc természetesen elektromos, viszont részletes információkat egyelőre nem közölt a Hyundai. Nem is mérvadó, ugyanis ez a modell csak egy kiállítási tárgy. Az átalakított Pony a Hyundai „Reflections in Motion” nevű tárlatának részeként Busanban tekinthető meg élőben.
A Hyundai egyelőre nem tervezi a modern köntösbe öltöztetett tisztán elektromos Pony sorozatgyártását.