Ahogyan egyre több elektromos autóval lehet vontatni, úgy látja meg egyre több cég a lehetőséget a vonóhorog és az elektromos autó párosában. Ennek egyik eredménye az olyan vontatható lakókocsik megjelenése, amik valamilyen szempontrendszer alapján direkt elektromos autókhoz készülnek.
Természetesen nem új keletű a dolog, a téma egyik nagy ásza, a német Dethleffs is felfigyelt a lehetőségre és 2018 augusztusában már bemutatott egy témába passzoló megoldást e.home coco néven. Az ő lakókocsijuk mondjuk eggyel magasabbra tette a lécet, mint egy hagyományos megoldás, ugyanis a Dethleffs gyomrában egy 80 kWh-s akkupakk és a kerekenként saját motorok segítik a tulajdonos mozgását. A gyártó úgy gondolkodott, hogy a lakóautó az év nagy részében energiatárolóként funkcionálna, ha éppen nincsen úton.
Mai cikkünk alanya, a Polydrop P17A is hasonló gondolatok mentén született meg, bár szerencsére egyszerűbb, így elérhetőbb árú megoldások köszönnek vissza benne. Az Egyesült Államokban található kaliforniai glandale-i cég 2017 óta tervez lakókocsikat és ez az első olyan termékük, amit direkt elektromos autók tulajdonosai számára terveztek.
Számos kellemes megoldás teszi vonzóvá a lakókocsit, kezdve a szemet vonzó kialakítással, ami csökkenti a légellenállást és a vontatáskor keletkező vákuumot a vontató és a vontatmány között. A jármű gyomrában alapból egy 2,4 kWh-s (opciósan lehet 4,8 vagy 12 kWh is) akkupakk lakik, amivel a lakókocsi és az utasok igényeit lehet kielégíteni. Az elhasznált energia visszapótlásáról a feláras 260 vagy 520 wattos napelem gondoskodik a tetőn!
Ha már szóba kerültek a lakók igényei, azokat a LED-es hangulatfények, a Bluetooth hangrendszer, 12V-os kimenet, USB portok és 110V-os „konnektor” hivatottak szolgálni. Aki pedig igazán szeretné otthon érezni magát, bárhova is vigyen az útja, opciósan kérheti a kitchenette modult (hűtő, indukciós lap, mosogató, víztartály, tárolórekeszek) is a lakókocsiba, természetesen azok energiaellátásáról a beépített akkupakk gondoskodik.
A cég számításai szerint a legnagyobb, 12 kWh-s akkupakkal 6 klimatizált napot végig utazhatunk a lakókocsival, újra töltés nélkül. A töltést viszont nem gondolták át rendesen (vagy megdrágította volna a koncepciót), hiszen csupán egy 110V-os hálózati adapterrel lehetséges a lakókocsi akkuinak újra töltése.
A lakókocsi alapára 24 990 dollár (2,4 kWh, 260Watt napelem), a 4,8 kWh-s pakk felára 2000, míg a 12 kWh-s pakké 8000 extra dollár. Az 520 Wattos napelem ára további 600 dollár, a Bluetooth hangrendszeré 500, a konyhai modulé pedig 1850 dollár.