Videón a Tesla gigantikus présgépe, működés közben

0

Az már nem nagyon lep meg senkit, hogy a Tesla számos területen hozott el újítást, leginkább persze az autóiparra vetítve. Az elektromos meghajtás felébredni látszik közel 100 éves álmából, amit leginkább Elon Musknak köszönhetünk. Viszont az elektromos autók hajtásláncán túl egy másik területen is forradalmain új megoldásokat hoz el, ez pedig az autók összeszerelése. A bevett gyakorlat szerint egy autó karosszériája manapság számtalan kisebb-nagyobb elemből áll össze, nagyrészt hegesztéssel, vagy ipari ragasztók alkalmazásával. A Model Y gyártása pedig ezt a folyamatot gondolja újra, az úgynevezett Giga Press öntőgép használatával.

De miről is van szó? A Giga Press használatának fő előnye, hogy képes egy korábban 70 közeli darabszámból felépülő karosszériaelemet egyben legyártani, ezzel nem kevés időt és persze pénzt is megspórolni Elon Musk vállalatának. Erről a folyamatról adott most ki a Tesla egy rövid, de annál érdekesebb videót!

Elon Musk elmondása szerint az új présgép használatával közel 300 ipari összeszerelő robot használata válik mellőzhetővé. A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát. Az első üzem, ahol ez az új technológia a gyakorlatban is bemutatkozhatott, az a fremonti gyár volt még tavaly augusztus végén.

Mivel a Giga Press elsősorban a Model Y életében hoz majd jelentős előrelépést, ami a berlini üzem fő profilja, így várható volt, hogy ott is felbukkan majd az újdonság. A várakozások nem voltak alaptalanok, hiszen idén januárban megérkeztek a öntőgépek Berlinbe.

Korábban már kiderült, hogy a Tesla nyolc darab Giga Press telepítését tervezi a berlini üzemében. A cég azonban nem indokolta miért van szükség 8 ilyen gépre, miközben például a fremonti gyárban csak kettőt állítottak fel. Emiatt pedig azonnal el is indultak a különböző spekulációk a rajongók részéről, miszerint érkezni fog egy olcsóbb európai Model 3 és/vagy egy kompakt kis autó, amit kifejezetten az európai piacra szánnak. Azonban ezek egyelőre csak találgatások, egyik sem került megerősítésre. Az olasz Idra Group által legyártott gépek pedig már a következő stratégiai helyszínen is megjelentek, vagyis a Giga Texas területén.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!